WE Glock 17

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Bjarka
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 26, 2012 6:38 pm

Re: WE Glock 17

Inlägg av Bjarka »

WE G17 passar perfekt i ett Serpa Glock 21-hölster.

Myt4z
Inlägg: 359
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:56 am

Re: WE Glock 17

Inlägg av Myt4z »

Precis, du behöver ett bredare hölster då WE manteln är några mm bredare. Ta 21 modellens hölster som tidigare postare nämner. Jag själv har haft ett serpa för 17/18 modellen men det gick trögt. Bytte dock glock till TM, då funkar det utmärkt.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: WE Glock 17

Inlägg av Butcher82 »

Det är lite konstigt då dimensionerna på en TM och WE är samma då WE's glock är byggd efter TM's mått som i sin tur är baserad på glock 21 och inte glock 17. Är din TM uppgraderad med en metallmantel dock så förklarar det att den passar då det flesta aftermarket mantlar till TM glock 17 är byggda med rätt mått.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Myt4z
Inlägg: 359
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:56 am

Re: WE Glock 17

Inlägg av Myt4z »

Yes, har bytt mantel. Men även innan jag bytte så passade TM Glocken utan problem.
Jag har däremot hört och även prövat att dimensionerna inte är desamma. Kan det vara ett måndagsex jag fått? När jag tar den nya metallmanteln, på TM lowern, så rör den sig fritt. Tar jag den på WE lowern, så är det problem med passformen när man ska mantla, den fastnar i bakre läget då manteln är för tight för lowern. Har suttit med mina 2 st glockar i flera veckor och pillat, och det är oerhört mkt på 18 modellerna som inte är kompatibelt mellan TM och WE. Många småsaker också. Men ska inte älta det i denna tråd. Ville mer belysa det då jag själv trodde de var fullt kompatibla när jag köpte min WE och kollade uppgraderingsdelar till den och förutsatte att TM delar passade utan större problem.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: WE Glock 17

Inlägg av A_Müller »

Jag hade en gammal plast TM G17 som funkade utmärkt i IAF G17 SERPA hölster..
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Shepherd
Inlägg: 71
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:16 pm

Re: WE Glock 17

Inlägg av Shepherd »

Bild
Har gjort en recension om WE G17 på bloggen!

http://derpairsoft.blogg.se/2012/october/we-g17.html
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

Skriv svar