A&K M249 Guide/Tips & Trix

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

fick precis hem http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -m16-14391 . hoppas bara att den passar..

Edit:
Fick precis hem ett mag boxmag. Ni som kör det vart har ni satt pressureplaten? Kabeln är relativt kort.

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av [pc1] rektorn »

Satte min pressureplate på pistolgreppet, så när jag avfyrar med pekfingret kan jag mata magasin med lång- och ringfingret.

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Cleaner »

Min sitter på handguarden, funkar finfint :)
Prickskytt

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Kocken149 »

Strippa kablarna och koppla till avtryckaren så den matar när du trycker på avtryckaren.

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

Kocken149 skrev:Strippa kablarna och koppla till avtryckaren så den matar när du trycker på avtryckaren.
är det inte svårare än så? Dock blir det problem vid byte av mag.

Hittade den här lösningen Bild
Men det kräver en "distans mellan bakre delen av varbygeln och pressure switchen.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Kocken149 »

Modda dit en snabbkontakt och dra om kablarna så magget drivs av samma batteri som bössan. Måste bli smidigast. Själv har jag batteriet i magget så jag öppnar bara och häller i mer kulor när det är slut.

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

Kocken149 skrev:Modda dit en snabbkontakt och dra om kablarna så magget drivs av samma batteri som bössan. Måste bli smidigast. Själv har jag batteriet i magget så jag öppnar bara och häller i mer kulor när det är slut.
Nu kommer jag preliminärt köra MAG magasin, vilket gör att ladda på nya kulor blir lite svårare än på standard magasinet.

Läste om att mosfet inte funkar med mikrobrytare. funkar PicoSSR ? Eller vilken ska man köra?

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Cleaner »

Fonzie

Kör själv MAG boxmagg, visst är det satans mecking att fylla på i fält om det tar slut, men skaffa ett boxmagg till ;)
Så löste jag mitt issue

Sen undrar jag varför du ska ha mosfet? Syftet med det?
Att microswitchen kommer "dö" efter ex antal k boll är ju normalt, men 249:an box e ju sjukt enkel och mecka, ny switch kostar 29:- på Classe .


Jag skulle inte "komplicera" det med Mosfeten...

Keep it simple!

:)
Prickskytt

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

Pf skrev:Fonzie

Kör själv MAG boxmagg, visst är det satans mecking att fylla på i fält om det tar slut, men skaffa ett boxmagg till ;)
Så löste jag mitt issue

Sen undrar jag varför du ska ha mosfet? Syftet med det?
Att microswitchen kommer "dö" efter ex antal k boll är ju normalt, men 249:an box e ju sjukt enkel och mecka, ny switch kostar 29:- på Classe .


Jag skulle inte "komplicera" det med Mosfeten...

Keep it simple!

:)
Jo att öppna upp lådan var inget komplicerat men att ha microswitchar på lager är inget jag strävar efter. Har troligtvis redan bränt den som sitter i då jag redan i mitt andra spel upplevde att den "fastnade".

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Senil »

Fonzie: Nejdå, den troligen inte bränd. Har läst om flera stycken som har samma problem. Dock är lösningen enkel, man böjer till armen på microbrytaren lite så är allt bra igen. Ev. så får man kapa armen ett par mm..

Googla på m249 trigger jam eller nått i den stilen
I just bought a M249 used that had the same issue. The metal lever that actuates the switch (mounted on the switch housing) was bent in such a way that the end of it would get caught on the rear of the trigger mech. It wouldn't release the switch reliably. I bent the end of the lever from straight to having a small u or v shape. Fixed it right up. After bending it make sure that you can actuate the switch without the metal lever getting caught in the gears.
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Skriv svar