Mag 2500rounds boxmag

marand72
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 01, 2013 11:13 am

Mag 2500rounds boxmag

Inlägg av marand72 »

Bild

Efter att fått strul med matningen så letade jag som en dåre på nätet efter en artikel eller video på hur man delade detta underbara magasin, och till min förvåning hittade jag INGET.
Det som ställer till det är ju namnet (MAG BOXMAG) sökte man på detta kom man ofta till M249ans boxmag.
Jag själv kör mitt på just en m249 men ville inte kasta artikeln i M249 tråden då detta Mag passar flera andra vapen.

Mitt under ett spel märkte jag att jag bara sköt luft, drog ut slangen och tryckte på matningen - INGA KULOR!
Väl hemma tog jag fram det och började titta på maget.

1. Öppna dagkedjan hela vägen och lyft av toppen, ni kan nu se hela insidan med motor och feeder i botten.
2. Dela maget, här var jag riktigt orolig för att det skulle skita sig, men efter lite lirkande med en smal skruvmejsel så visade det sig att det är ihop klämt med små pins.

3. Så här ser det ut från sidan när det är delat. Ni kan se själva konstruktionen och motorn. Dra bara allt mot er för att få ut delarna.
Bild

4. Väl ute lyft motorn rakt upp bara, nu är feedern lös. På undersidan finns 4 skruvar och en pin (gulmarkerad) låt denna pin vara.
Bild

5. Feedern är nu helt fri, testa så att den snurrar som den ska.
Bild

6. Mitt problem var att i delen som går ut från feedern till röret satt det ett barr som stoppade kulorna.
Bild

7. Väl rensat och allt var ok så var det dags för att sätta tillbaka allt och här var del lite trix. Delen som får feederskivan att snurra sitter med två skåror på en stålfjäder i feederskivan, min hade hamnat lite snett men ta det lite lugnt här för kvaddar ni detta får ni nog leta rätt länge efter en reservdel.
Bild
Bild

8. Nu är det bara att trycka ihop allt igen, tänk på luckan för påfyllning av kulor bara så den hamnar rätt.

Hoppas detta är till nytta för någon, det är ett grymt bra magasin och fungerar säkert felfritt för dom flesta men nu har ni lite bilder på det hela och ni får gärna fråga mig om ni har funderingar.