A&K M249 Guide/Tips & Trix

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av kungaron »

Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.

Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.

Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.

Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av kungaron »

Sorry, missa fjäder frågan. Om det är en P&J(rebrandad A&K) du köpt sitter 130 orginal annars 120.

Köp annars Madbull 120 eller Ultimate.

BigPete
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 06, 2013 10:21 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av BigPete »

kungaron skrev:Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.

Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.

Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.

Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss
Nu när jag plockat isär den några ggr och ser skicket så är prio att få den att funka bra utan att lägga för mycket.
Får jag det så kommer jag ta steget att byta pipa, motor, batteri och lite andra småsaker.

totallyspies
Inlägg: 65
Blev medlem: tor jan 31, 2013 8:35 am
Aktiv sedan: 2012
Ort: Nässjö

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av totallyspies »

Väcker liv i denna!

Tänkte kolla om det finns någon i Jönköpings området som är duktig på m249 Mek. Är inte riktigt haj på att meka gearbox eller meka över huvud taget.. Vill inte lämna ifrån mig till nån åf för då tar det längre tid än vad det borde i mitt tycke?
Vill kontrollera grejerna i boxen. Och se om det är a&k's egna motor eller om den är bytt.
Skicka pm om du har tid. Kan ge en slant för det med.

//Alexander

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Tamaz »

Kolla vad som är i gör du själv även utan erfarenhet. Är väl mer om det är problem som erfarenheten behövs då det är svårt att veta var man ska börja felsöka annars. Boxarna är inte alls svåra att skruva isär och sen få ihop igen.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

totallyspies
Inlägg: 65
Blev medlem: tor jan 31, 2013 8:35 am
Aktiv sedan: 2012
Ort: Nässjö

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av totallyspies »

Får testa, men nybörjare som jag e så stöter man på problem som kanske inte går att lösa utan erfarenhet? Men man lär sig inte utan att försöka.

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Tamaz »

Hittade snabbt en video på hur man plockar isär gearboxen.
http://www.youtube.com/watch?v=SRf-CXd-iq8

Om du känner att du är rädd att inte få ihop allt igen så behöver du ju inte göra mer än att öppna upp boxen. Tar du ett foto borde vi kunna se vad som är standard och inte.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Kocken149 »

A&k m249 har nog en av dom lättaste boxarna som finns när det gäller meckande. Skruva isär, ta en bild och lägg upp så kan nog många här säga vad du har. Learning by doing :D

Edit: pucktvåa😘

totallyspies
Inlägg: 65
Blev medlem: tor jan 31, 2013 8:35 am
Aktiv sedan: 2012
Ort: Nässjö

A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av totallyspies »

Tackar :D får bli ett projekt till helgen då :) omw till Malmö för hyllantrisol :(
Tänkte aldrig dock på tuben ;D

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av FonziE »

öppnade upp lådan idag för lite smörjning. när jag monterat ihop bössan igen så får jag matnings problem då nozzlen är för långt fram och täcker för inloppet för bb. nozzlen är en m4 deepfire. Som tidigare har lirat bra.

Skriv svar