A&K M249 Guide/Tips & Trix

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Hubbe86 »

Är det någon som har para-stocken och kan mäta den för att se hur lång den är?
Har en mk46:a som jag funderar på att byta stock på.

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Kimale »

Hubbe86: Den är 24-25 cm lång när den är i utfällt läge
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

totallyspies
Inlägg: 65
Blev medlem: tor jan 31, 2013 8:35 am
Aktiv sedan: 2012
Ort: Nässjö

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av totallyspies »

Är det någon som vet ett bra sätt att skruva fast undre railen på en mk46? :D fick tips av frysen, tar pipan när jag ska ha dit batteriet. Gäller ju då att få fast railen :)

liquid_ape89
Inlägg: 8
Blev medlem: ons nov 27, 2013 11:13 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av liquid_ape89 »

Hej alla!
Väldigt ny här på forumet och ännu grönare på airsoft meckande, detta är en mindre djungel för min del :)
Jag undrar om där är någon som vill ta sig tid att tipsa mig om delar de skulle rekommendera, har läst igenom forums sidan och inte riktigt hittat det jag söker då många har de förkunskaper jag saknar för att tolka svaren :?

Jag är ute efter att uppdatera min a&k m249 para så jag får längre räckvidd, är inte ute efter att öka ROF då jag tycker den är precis lagom för understöd.
Spelar för övrigt mest skogsspel så korta avstånd blir det mer sällan, blir det annat är jag ute efter att bara behöva byta fjäder för cqb.
Kan man skada sin utrustning när man går ner i fjäder i och med att det blir mindre motstånd för maskineriet? (använder 25 kulor om det är av intresse att veta).

Jag har förstått att jag bör införskaffa en press pipa och internet ger mig storlek 363mm som rätt svar, ska kontrollmäta på min egen senare, undrar dock om det är lönt att ha mindre än 6.03 då det är räckvidd före precision jag är ute efter? Är där något märke som lämpar sig bättre när det blir omilt behandlat?

Fjäder sitter det 120 original har jag för mig och tolkar andra delar av forumet som att ökat nummer på fjädern är ökad M/S (med längre räckvidd som följd) vilket också bör vara något jag vill uppdatera. Hur är det med märkena här? Finns där ett "go to brand" när det gäller fjäder?

Springguiden är i metall med kullager på från början så det bör gå att uppgradera fjädern här utan krångel.
Även kuggarna är metall och original verkar stabila nog för att inte bytas innan dom blivit slitna.

I och med att jag uppgraderar fjädern så bör då pistongen bli i metall med. Är det något mer man vill byta/behöver byta när det gäller cylinder, huvud och nossel för att det ska hålla? Något annat att tänka på?

Småpul som rekommenderas i början som att klippa till switchen till avtryckaren så den inte fastnar i kuggarna osv är redan fixat.

Hopupen ska jag fixa ett nytt gummi till när jag listat ut vad som matchar originalet.

När jag har alla delar jag behöver ska jag försöka komma ihåg att ge er resultatet på sidan så ni vet till vilken stor hjälp ni har varit! :D

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Tamaz »

Själv kör jag på Guarders fjädrar. M120 eller M130 bör du kunna köra. Kör du tung fjäder kan det vara värt att uppgradera till en high-torque motor för att den ska orka med i längden.
Hopupgummi kör jag också Guarders. Alla hopupgummin för AEG ska passa. Följ gärna guiden här i tråden med att stoppa en liten metallkula på spacern i hopuphuset också. Mins jag rätt är Originalpipan något längre än 363mm, sen beror det också på vilken modell av M249 du har, finns ju med både lång och kort pipa. Jag skulle nog satsa på en Madbull Black Python II Precpipa (tror de är 6.03mm). Många som tycker de fungerar helt okej och de har vettigt pris. Uppgraderar du till 130-fjäder är det risk att dina kugg ger upp, men det är bara att byta om dem gör det. Pistong skulle jag rekommendera SHS 14-tandade.
http://www.ebay.com/itm/SHS-14-Metal-Te ... 1393995810

Lycka till!
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Hubbe86 »

Är det någon som har koll på hur många tänder pistongen bör ha? Och hur vet man det egentligen?
Kimale skrev:Hubbe86: Den är 24-25 cm lång när den är i utfällt läge
Tack tack!

BigPete
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 06, 2013 10:21 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av BigPete »

Försöker hitta denna del (Inom blå cirkel)
Trigger_E1_M249TGM_lg.jpg
På dom stora onlinebutikerna finns den inte i lager, har inte gjort på länge.

Söker råd om andra onlinebutiker jag missat eller andra förslag.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Majoren »

japp, ingen skillnad

Har deanskontakter något som gör att strömmen bara går på ena hållet?

Liten update, jag har nu kontakt mellan batteriet genom förlängningsladden, testade med en lampa. när jag sen sätter i gearboxen så funkar den inte. (jag har testat utan förlängning och då funkar den som det ska) OBS ingen säkring i dessa tester

Bild
Bild

fler förslag på vad som kan va för konstigt här?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Majoren »

jaha då förstår jag! ingen säkring från o med nu! xD alright, har en gate merf 3.2 och en gate nanoasr liggandes, inget som de klarar av?

//M
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

BigPete
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 06, 2013 10:21 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av BigPete »

Vet ej om jag svär i kyrkan nu men jag orkade inte vänta på att hitta min reservdel till M249 så jag har köpt en MK46.
Men det är väl här man hänger fast man köpt en till med annat nummer på? :geek:




BigPete skrev:Försöker hitta denna del (Inom blå cirkel)
Trigger_E1_M249TGM_lg.jpg
På dom stora onlinebutikerna finns den inte i lager, har inte gjort på länge.

Söker råd om andra onlinebutiker jag missat eller andra förslag.

Skriv svar