Import av rödpunktssikte

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Import av rödpunktssikte

Inlägg av FabianP »

Hej

Jag har spanat in ett rödpunktsikte, Bushnell TRS-25, http://www.opticsplanet.com/bushnell-1x ... 31303.html, på Opticsplanet, USA. Det står typ att detta omfattas av "government export restriction". Innebär detta att de inte skeppar till Sverige?

Alternativ skulle kunna vara Strike Systems 30mm, http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17387.

Någon med erfarenhet/synpunkter?

Simma lugn! /Fabian

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av Gwlyddyn »

Åk in till Striker Airsoft och köp en kopia på Aimpoints Microserie. Det är mer eller mindre vad den övre av dina länkar är. Det blir enklare och billigare.

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av FabianP »

Typ denna? http://www.strikerairsoft.se/sikten/rod ... flash.html ? Annars är ju TRS-25 ett "riktigt" sikte till bra pris. skönt att slippa paralaxing ellet vad det nu heter.
Lunar
LosPrimosLocos

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av Gwlyddyn »

Parallax är inget jag anser man behöver bry sig om inom airsoft. Om träffpunkten skiftar 10 cm för att du flyttar huvudet so be it. Har aldrig upplevt något som helst problem med det under åren jag spelat. På mina riktiga glas ställer jag dock, inte helt oväntat, högre krav.

Det här är väl det närmaste du kommer hos Striker:

http://www.strikerairsoft.se/sikten/rod ... scope.html

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av Westesson »

Köp på ebay annars. Finns en del om du söker på "bushnell trs-25 red dot".

Tackleberry
Inlägg: 48
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:22 am

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av Tackleberry »

FabianP skrev:Opticsplanet, USA. Det står typ att detta omfattas av "government export restriction". Innebär detta att de inte skeppar till Sverige?
Jag ska låta det vara osagt om OpticsPlanet skickar till Sverige, men alla optiska riktmedel kräver exporttillstånd för att (lagligen) kunna exporteras fån USA. Det finns olika exporttillstånd beroende på om optiken klassas som civil eller militär/ITAR. Exporttillstånd för civil optik sköts av handelsdepartementet och militärt dito av utrikesdepartementet. Militär optik är nog svårt att få exporttillstånd för. Jag har inte testat att söka exporttillstånd för civil optik från USA men det ska numera vara ganska enkelt att söka ett sådant om man bor i Sverige. Skickar opticsplanet kommer de med all säkerhet att hjälpa dig med ett sådant exporttillstånd.

Senaste gången jag kollade skickade theopticzone.com till Sverige.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av rike »

Det enda jag märkt med kopior på rödpunktsikten är att de drar batterier så gud in i helvete när det är kallt ute. Efter 3:e milsimmet med batteritorsk på rödpunkten önskar man att man hade riktiga grejer..

Men det är väll också enda anledningen jag kan komma på att köpa riktiga saker..

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av FabianP »

alltså jag hittar dem på ebay.. men från usa.. kommer det funka?
Lunar
LosPrimosLocos

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Import av rödpunktssikte

Inlägg av Nicolai »

Sålänge säljaren går med på att skicka till Sverige brukar det funka :) det är vad jag har hört iaf

BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Re: Sv: Import av rödpunktssikte

Inlägg av BusHi »

Köpte exakt det siktet från USA, valde ut en återförsäljare via Amazon som skickade till Sverige.

Antagligen så att dem inte hade koll och bara skickade.

Som sagt, det är en helt annan kvalitet på ett riktigt rödpunkt i jämförelse med ett Kina. Bara en sån sak att man kan se punkten i direkt solljus och att den tål regn =)

Skriv svar