Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag har tidigare sagt, efter att ha kört med en CIRAS, att jag aldrig ska köra skyddsväst men efter gårdagens svidande träffar på sidfläsket har jag nu börjat fundera om.

Det jag är ute efter är en, rätta mig om jag har fel på namn, "Low Vis Soft Armor" liknande det som i Airsoftkretsar kallas PACA. Vilka tillverkare ska man kolla på? Tittat lite snabbt på Flyyes och den ser rätt trevlig ut men finns det andra tillverkare man ska undersöka?

[EDIT] Det jag är ute efter är alltså en som är så lik det bara går en RS-väst.

Bild

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av A_Müller »

Eagle Industries PACA.
Varför gå på en dyr kopia när den riktiga inte är så väldans dyr? ;)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Gwlyddyn »

Visst vore det roligt att ha en riktig men skillnaden i pris är lite väl saftig.

Ny kopia: ~50 USD.
Begagnad RS: ~200 USD.

Kan vara jag som inte kan leta vettigt också.. Hittade inte en enda på EBAY.

[EDIT] Nu börjar vi snacka överkomliga priser. 139 USD.

http://www.triadtactical.com/PACA-Low-V ... rrier.html

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Prospero »

hade jag vetat att jag skulle hålla på med detta hade jag ju sparat min riktiga som "gick ut" för ett år sen och inte kastat skiten...

Dock tycker jag man kan alltid kolla på kniv västar dom ser rätt lika ut en skottsäkerväst men kostar mindre... betydligt mindre
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Gwlyddyn »

Hammer: Jag dog lite av alla förkortningar. ;)

Både LVAC och Havoc ser riktigt schyssta ut.

Om vi säger så här: Det jag ämnar ha den till är någon form av PMC-setup. Vilken modell/tillverkare skulle passa bäst om man inte vill hamna över 1500 kronor, om det ens är möjligt, hem i brevlådan? Den bör finnas i någon form av grön, gärna RG, då jag har en akut Tan-allergi.

Frykis
Inlägg: 47
Blev medlem: lör maj 12, 2012 7:39 am

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Frykis »

Jag har haft Flyyes, Pantacs (när de hette Phantom) och King Arms PACAor, nu har jag en ACM från EBB.

Jag är inte den bästa gear spottern i världen så någon annan får tala för hur lika de är orginalet, men ser man till "skyddklass" och hur väl de sitter (nu ska man dock minnas att jag är en liteeeeeen kille), så är ACMen jag har nu bekvämast och hade bäst "skyddsklass" dvs tjockleken på "softarmourn" i. De andra tre hade ett tunt softarmour lookalike i någon form av vit skumplast aktigt material. ACMen hade i samma material med dubblet så tjockt, vilket gjorde att västen passade bättre. Man bör få samma effekt i de andra tre västarna om man köper replika softarmour inserts.

jag har dessa:
Bild

Kommer inte ihåg märket, men jag köpte dem av Seraph här på ASS, så han kanske kan svara. Jag skulle rekommendera att köpa sådana, då de är styvare än de "softarmour" inläggen som medföljer, vilket ger mer stabilitet åt västen.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Sport
Inlägg: 118
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:59 pm

Re: Bra tillverkare av "Low Vis Soft Armor".

Inlägg av Sport »

Du kan lika gärna köpa en riktig carrier, köpa något slags styvt tyg och limma ihop ett gäng sånna bitar med tyglim på så vis har du en väst som faktiskt funkar att röra sig i utan att man drunknar i sitt eget svett.

http://www.bodyarmoroutlet.com/content- ... riers.html

Har handlat från detta stället förut, riktigt bra priser och servicen har varit superb.

Skriv svar