Eberlestock funderingar

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Eberlestock funderingar

Inlägg av Schh »

Då jag börjat kolla på ny ryggsäck så tänkte jag höra om någon har erfarenhet av Eberlestock's X3 och G2 båda säckarna uppfyller mina behov rätt bra som jag fattat det, dock ska den som köps kompletteras med side sadels vilket ska funka bra på båda. Sen undrar jag hur pass det går å beställa dessa från staterna, nån som nyligen gjort det och kan tipsa om ett bra ställe?

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Eberlestock funderingar

Inlägg av MiqaFox »

Har en G2 själv och kan inte säga annat än att jag är GRYMT nöjd. Valde G2:an över X3:an dels för att den rymmer mer, dels så är den bättre organiserad och sist om jag inte minns fel så följer inget vapenöverdrag med till scabbarden i X3(åker mycket kommunalt).

Ska du beställa ifrån USA så kan du lika gärna beställa från deras egna butik. Dock kan det vara smart att titta i EU då du slipper tull och moms. Om jag inte minns helt fel så säljs dem för i princip samma pris överallt. Kolla in här:
http://www.eberlestock.com/dealer%20locator.htm

Beställde min från d-gear en gång i tiden, men de har dem inte inne längre.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Re: Eberlestock funderingar

Inlägg av Schh »

Vad jag fått höra så medföljer överdrag till scabbarden till alla " tactical" säckar om inte så är det inge större pengar det handlar om..
Jag har också mest varit inne på G2:an men X3 an verkar mer och mer lockande, verkar inte skilja så mycket i volymen och båda säckarna känns passande för ändamålet nackdelen är väl att X3 an inte kan kombineras med spike duffeln? Vilket G2 an kan?
Ja ja det är inte dags att beställa precis nu så om någon har erfarenheter om båda säckarna, eller nån annan liknande så är det inte för sent att säga sitt!

Skriv svar