Fastmag. Vilka mag passar?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Fastmag. Vilka mag passar?

Inlägg av Droopfy »

Detta blir med er hjälp både en liten guide samt att jag skulle vilja ha svar på mina inledande frågor.

Passar mp5 mag i en M4 Fastmag?
Passar Mp7 långa mag i en M4 Fastmag?

Jag föreställer mig att det kanske går och att man kan klämma in 2 mag i en hållare.

Fyll gärna på med erfarenheter om vilka mag som passar i de olika fastmag hållarna.

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: Fastmag. Vilka mag passar?

Inlägg av appslapp »

nej dom passar inte
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Fastmag. Vilka mag passar?

Inlägg av Stag »

En Fastmag fungerar precis som en M4/M16/416 magbrunn. Detta innebär alltså att den låser på magget precis som vapnet gör, därav passar endast M4-typ magasin i den.

MP5-magasin är dessutom bredare, vilket gör att de i vilket fall inte skulle passa i den, även om den hade en öppen låsning.

Svaret är alltså nej, de passar inte. Endast de magasin som passar i vapnet magbrunn passar.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: Fastmag. Vilka mag passar?

Inlägg av appslapp »

du förväxlar inte med readymag nu va....finns inget som låser på ett fastmag..bara klämer där.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Skriv svar