Funderingar kring hölster.

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Funderingar kring hölster.

Inlägg av Cowbra »

Jag har en en KSC Glock17 och funderar på att skaffa mej ett hölster i "hårdplast".


De jag har att välja emellan är
http://shop.ehobbyasia.com/combat-gears ... -32-1.html
Tillsammans med
http://shop.ehobbyasia.com/combat-gears ... crews.html
eller
http://shop.ehobbyasia.com/combat-gears ... crews.html

Många kör med Blackhawk hölster eller nån kinakopia på dem. Jag är inte säker på om de är äkta Blackhawk på ehobby men borde va det med tanke på priset. Problemet är här att ha pistolen på benet är inte min ultimata lösning. Har haft ett enda benhölster förut i tyg och det fick pistolen att fara fram och tillbaka när man sprang. Kanske de va för att de va ett kasst hölster...? Men om jag istället väljer Blackhawk med paddel eller bälteshållare så kommer pistolen för högt upp tycker jag.
Och är i så fall en kinakopia med dropleg bästa alternativet?


Eller så blir det ett G-Code hölster

http://www.tacticalholsters.com/product ... T-RTI.html
Och då tillsammans med den här som intresserar mej mycket.
http://www.tacticalholsters.com/product ... GCA30.html


G-Code ser verkligen intressant ut. Men passar min glock i deras hölster eller är de för tajta? Sett på Airsoft GI att de säljer dessa på deras sida så då borde de passa...?
Varför jag väljer att köra med Belt-Slide, är för att jag vill ha pistolen i bältet. Med en vanlig paddel eller bältes mount så tror jag att pistolen kommer för högt upp för att kunna dra den smidigt. Och att jag slipper att ha nått fastsatt på benen.
Samtidigt funderar jag i så fall på om man ska skaffa sej nått mera mount när man ändå ska beställa. Ett molle mount skulle ju va bra att ha. Och med RTI lösningen skulle jag kunna flytta hölstret snabbt och enkelt, beroende på hur jag vill spela.


Så vad har ni för erfarenheter av dessa hölster? Är det nått jag missat? Nått annat märke som är bättre?
Har inte sett till så många här på forumet som sagt sej äga ett G-Code. Är det deras hemsida bästa stället att beställa på?
Och om jag kör OD/Flektarn/ATAC RG. Ska jag då beställa ett hölster i OD eller är Svart fortfarande bästa färgen?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Gwlyddyn »

G-Code är bra skit! Fördelen med det hölstret är att du kan forma om det med hjälp av en varmluftspistol om det skulle visa sig att din pistol inte passar perfekt.

Om jag inte missminner mig så har "Bay Cat" här på forumet precis köpt ett.

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Lazt »

Tjena!

blackhawk har också dutyfästen till sina hölster så de kommer lite längre ner, funkar fint men den är lite i vägen ändå tycker jag och man drar inte alls lika bra som med en lårplattform.

G-code däremot har en hög lårplattform som heter mule som kan vara värt att titta på, den sitter högre upp än en vanlig plattform och är grym. Jag köpte från deras sida och det tar ett bra tag innan man får grejerna.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Gwlyddyn »

Hur är ni byggda om ni har svårt att dra från midjan? Orangutangarmar?

Det går lika enkelt som från en lårplattform och man slipper en massa skit som fladdrar och far nere på benet.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Finnen »

Kolla även in Bladetech, har liknande design som både G-Code och Safariland i deras sortiment, aningen bättre material än G-Code samt hölstrena sitter bättre och krävde ingen värmepistol för att pistolen skulle sitta perfekt.
Deras Tek-lock är dock inte lika "modulär" som G-Codes lösning så om man vill ha något som snabbt kan flyttas från bälte-benpanel-väst så kan det bli lite svårt.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Mr Freeman »

Jag har ett G-Code XST med mule benplattformen. Har det till min TM Hicapa. Sitter så jävla bra! Det är mycket fina grejer och kan bara rekommendera dem! En nackdel är, som sagt lång leveranstid. Jag fick vänta en månad på att får hem mina grejer. Men grejerna är värda väntan. Jag kommer garanterat beställa mer grejer från dem i framtiden. Jag beställde direkt från dem, och det funkade bra förutom väntetiden.

Om jag var du skulle jag köpa hölstret du länkat till, ett vanligt mollefäste, ett sånt lägre bältesfäste du länkat till och en mule- benplattform. Då har du alla bärmöjligheter. Det blir ganska dyrt, men det är mycket fina grejer.

KSC har väl RSmått på sina pistoler? Kydex är ju annars lätt att värma lite och forma om lite som sagt.

Du bör inte jämföra ett risigt kinahölster med bra grejer. Men alla gillar ju inte att ha utrustning på benen. Det enda sättet du kan avgöra om det passar dig är ju tyvärr att prova. Muleplattformen är väldigt bra! Den sitter högt och bekvämt.

Har använt BHIs serpahölster i åratal, både benmonterat och bältesmonterat. Jag gillar GCode mer. Känslan och funktionen i hölstret är mycket bättre.

Edit:

Angående att ha svårt att dra från höften så kan det bero på att man har grejer på överkroppen som är i vägen när man drar pistolen.

Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Cowbra »

Tack för alla svar. :)

Blir nog ett G-Code XST hölster framöver.

@ Lazt: På vilket sätt tycker du att dutyfästet blir i vägen?

Om ni säger att deras lårplattform är bra så är de kanske nått jag ska kolla in lite mer på.

Vilken färg kör ni med på era hölster då? Ska jag satsa på OD varianten eller köra med svart?

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Mr Freeman »

Jag tycker det är snyggt om man matchar all utrustning i samma färg. Jag kör grön utrustning rakt igenom med ODuniform och också grönt hölster och benplatta. Men det är ju en fråga om personlig smak. Man kan ju alltid spraymåla hölstret om man ångrar sig senare. Det är betydligt enklare än att ex ändra färg på nylongear.

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Lazt »

Cowbra: Det är ju mycket enklare att dra ifrån än ett vanligt bälteshölster, men har man som freeman påpekade mycket på överkroppen så är det inte helt klockrent i alla situationer. Sen kan jag tycka att det är lite stelt och i vägen när man sätter sig i fordon då det sticker ner en del. Men där kan låtplattformar också vara i vägen, därav RTI-kärlek hela vägen. :)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Re: Funderingar kring hölster.

Inlägg av Cowbra »

Liten uppdatering.
Beställde hölster med Duty mount och en molleadapter i dag.
Jag hade tur och kollade igenom lite recensioner på Youtube innan. Där hittade jag en Cuopong code "Sootch00", hans youtubenamn. Som gav mej ca 10% rabatt på beställningen. Hela kalaset hamna på en tusenlapp och jag känner mej nöjd med det beloppet.

En grejj som jag hade problem med var att få iväg beställningen. Kom så långt som att jag fyllde i kortuppgifter / gick in på pay pale och godkände betalningen. Men fick sen ett felmeddelande att något var fel i fyllt. Kom på att det var våra kära ÅÄÖ som krångla till det.
Så om ni tänkte beställa därifrån så se till att inte ha med ÅÄÖ. ;)

Skriv svar