ACOG-sikten

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
SvinErik
Inlägg: 15
Blev medlem: tis maj 15, 2012 10:58 am

ACOG-sikten

Inlägg av SvinErik »

Hej

Tänkte inviga denna forumdelen med att fråga airsoftkollektvet vilket ACOG-sikte som folk tycker är bäst och eller prisvärdast.

Det finns ju en uppsjö av olika märken och prisklasser så för mig som har noll koll är det en djungel därute.

Är då främst intresserad av modellen som jag tror benämns TA01. Det är förövrigt med förstoring jag söker och inte rödpunkt.

Tack på förhand
fd Caligula

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Protnev »

Av de ACOG som har åkt förbi mig i säljpaket, testat polarnas bössor och själv inköpta sikten, så är det G&P variant som varit trevligast. Linsen är bra och siktet är i rätt led inget fel. Trevliga sikten helt enkelt och som yttre känns snyggt och korrekt.

Kineserna har också klar lins då optik är något de klarar av. Dock så har man sett några där korset varit snett. Dessa har mest stört en när man chairsoftat men väl ute på fält så träffar man lika bra med ett snett kors inte som ett rakt. Airsoft är mycket med känslan för kulorna än om riktmedlet är korrekt inställt. Yttre är de också väldigt trevliga och här är känslan mellan G&P mest märkbar när man chairsoftar.

Sammanfattningsvis: Vill du ha ett sikte där korset definitivt ligger korrekt och ett sikte som känns trevligt, så är det G&P. Vill du ha ett med funktion och prisvärt, köp en kines. Väl ute i skogen är de likvärdiga.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Stag »

Jag skulle säga G&P. Så dyra är de inte trots allt. :)

Jag har själv haft ett under en längre tid, och det var en riktig arbetshäst på min PTW. Störtskönt, helt enkelt.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

SvinErik
Inlägg: 15
Blev medlem: tis maj 15, 2012 10:58 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av SvinErik »

Tack för svaren.


Är det någon som kan uttala sig om Begadis sikten?

Kostar 99€ men är det kvalité eller bara ommärkta kinasikten?

http://begadishop.com/catalog/product_i ... ts_id=4466
fd Caligula

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Stag »

Jag har haft deras Aimpoint + 3X mag, och den var mycket bra kvalitet. Kan väl inte svara för allt såklart, men det var okej. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Wholf »

Är det bara bling bling eller går de verkligen att använda?

Skribb
Inlägg: 10
Blev medlem: ons maj 23, 2012 11:48 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Skribb »

Själv kör jag med denna varianten.

http://viewitem.eim.ebay.se/ACOG-4X32-I ... 48168/item

Har funkat klockrent, märkte dock snabbt att jag skjuter mycket mer med Doctor siktet som mest var tänkt som en bonus. :)

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Stag »

@Wholf; Pratar du om 3x magnifier? Självklart går den att använda! :) Jag har iallafall hittat en hel del funktion i att ha en.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: ACOG-sikten

Inlägg av Wholf »

Japp, det var en sådan jag menade. Jag tänkte på precisionen.

Skriv svar