Navy SEAL gear (Panama 1989)

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
oskol99
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 19, 2014 2:43 pm

Navy SEAL gear (Panama 1989)

Inlägg av oskol99 »

Jag undrar om det finns någon som kan identifiera denna loadout:en.
OBS! Denna bilden kommer från spelet Call of Duty: Black Ops 2, vilket betyder att hela utrustningen är påhittad!
Banan utspelar sig i invasion av Panama 1989.
Jag kan själv se att den här Navy SEAL:en har ett par Woodland/ERDL byxor på sig och en svart 'Watch cap', men det är inte jättemycket att gå på.
Tack i förhand!
Om den tråden hade passat bättre någon annan stans så får någon admin lov att flytta den, men tänker göra en impression på den här loadout:en. Jag är ny på forumet så vet inte riktigt var saker hör hemma :?.

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Navy SEAL gear (Panama 1989)

Inlägg av Mason »

Ja det är inte lätt då gearen är påhittad. Dock kan man se vad dom inspirerats av. Vill du göra så likt som möjligt hade jag kört på följande. Vi börjar vid fötterna.
Jungelkängor
Hatch Knäskydd
Någon typ leg rig subload
M81 Woodland BDU Byxor
Riggers Belt
LC2 ALICE belt med 2 x M-1956 magasinfickor + 2 x M67 Frag + Någon större ficka på sidan.
LBV Vest i OD - Dom vanligaste är i Woodland men Bla Eagle har gjort några i OD
PASGT Flak Vest i OD - Svårt att hitta. Woodland är vanligare.
Svart tjocktröja - Gärna Ribbstickad?
David Beckham mask
Svart Watchcap
Bössan verkar vara någon mysko M16a1 variant som saknar forward assist och brass deflector.

Dock tycker jag att du ska bildgoogla lite på Operation Just Cause och bygga någon gear efter något verkligt istället. Sen ligger tråden lite malplacerat också kan tilläggas... :?

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Navy SEAL gear (Panama 1989)

Inlägg av Namboy »

Tråden ligger verkligen tokfel, men jag kan försöka bidra lite ändå:

Bössan är en M16, Colt Model 604; denna saknade FA och varken den eller XM16E1/M16A1 hade deflector. Användes främst av US Air Force och i mindre skala av vissa SF förband
under 60-talet, men ersattes relativt snabbt av M16A1. En hel drös av dessa äldre modeller såldes/gavs till britterna under 70-talet och användes (tillsammans med M16A1) under bl.a. Falklandskriget.

Förutom det är Maisons lista klockren!
"We're surrounded. That simplifies things."

oskol99
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 19, 2014 2:43 pm

Re: Navy SEAL gear (Panama 1989)

Inlägg av oskol99 »

Ja kände på mig det. Tack för den fina kitlistan!
Hade jag kunnat komma till ett spel (jag vet att det skiljer mellan olika spel) med en loadout som är inspirerad av den här? Då hade jag väl tänkt mig ett Vietnam spel. Självklart så måste jag i sådana fall anpassa utrustning till den eran.
Annars kanske det finns något liknande förband som var lite mer som då ett Black Ops förband (vet inte om dessa existerar eller om de bara är filmmyter)?
Tack än en gång för hjälpen och om det inte fanns förband som använde liknande utrustning kör jag nog bara vanlig GI

Da vinci
Inlägg: 45
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:10 pm

Re: Navy SEAL gear (Panama 1989)

Inlägg av Da vinci »

Västen ser ut att vara en enhanced LBV, (sneda magfickor).
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

Skriv svar