OPS Chest Rig-A-TACS

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Saiken
Inlägg: 74
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:58 am

OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av Saiken »

Tänkte kolla om någon har/ har testat denna.
värt att köpa?
Kommer köra a-tacs FG så det matchar ju sådär.
andra alternativ ?
vill ha chest rigg eller dyligt inga hela molle västar.
"mer år PLCE hållet " *

http://www.garderoben.se/ops-chest-riga ... c-198.aspx
Mvh Emil
Kalashen sviker aldrig

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av Mr Freeman »

Jag har ingen egen erfarenhet av Condor, så jag kan inte uttala mig om just den riggen du länkat till.

Jag vet däremot att Warrior Assault Systems håller på att lansera produkter i A-Tacs FG. Det är väldigt bra produkter och ett företag med bra service.

Kolla uktactical.com

De har skrivit om lanseringen på deras facebooksida vet jag.

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av MaYAte »

Jag har också Condor väst & battlebelt...Har en MOPC från dom fullkittad med deras fickor, battlebelt med benhölster...väntar på en chestrigg från dom åxå...
gillar prylarna...tycker dom sitter skönt och funkar bra...inte riktigt lika dyrt som Warriors prylar, men tycker ändå att kvalitén på
deras prylar e hög...

piZ...

DKnFall
Inlägg: 1
Blev medlem: sön aug 26, 2012 5:54 pm

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av DKnFall »

Hej

A-Tacs FG är på framåtmarch, då cammotypen är relativt ny har tillverkarna ännu inte hunnit bredda utbudet men det är på gång så jag tycker inte du ska köpa en A-Tacs AU om det är FG du vill ha.

Jag bifogar här en länk till en leverantör som har riggar i FG: http://store.tactical-performance.com/c ... cs-fg.html
(jag har provköpt en huva och den skickades samma beställningsdag)

Vill du ha tips om A-Tacs AU och FG officiell sida: http://www.a-tacs.com/

Kan också vara värt att nämna att Kina-kopior ochså har börjat ploppa upp vad gäller uniformer

// DKnFall

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av mehailz »

Condor tycker jag är bra kvalité på, speciellt för det priset man lägger på dem.

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av Krille »

Tycker du skall kika in på några riggar med integrerade magasinfickor eller där man kan stoppa i inserts. Om du nu skulle vilja ha lite mer fickor fram på.

Condor kan jag inte säga något om.
Har däremot en Pantac väst och den håller i vått och torrt.
Detsamma kan jag säga om FLYEE västar, lagkamraten äger en och har använt den en lång tid utan att sömmar gått sönder eller liknande. Detsamma med fickor.

Dark
Inlägg: 9
Blev medlem: tor sep 06, 2012 5:23 pm

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av Dark »

Får hem en sådan i morgon, jag kan göra en recension då om du nu inte redan beställt den.

Men jag har haft en massa Condor utrustning och jag kan säga att det är ett riktigt prisvärt märke, inget jag har ägt har gått sönder så helt klart bättre än no name kina saker som kan ha lite tvivelaktig kvalité, men det beror väl på hur "hardcore" du är, jag personligen gör ju ingen impression eller liknande så jag kan ju ha på mig vad jag vill och i mina ögon tycker jag det är ganska onödigt att köpa "rs" märken för flera tusen bara för att spela airsoft, vist ska man ut i krig på riktigt så vill man kanske ha bättre grajor men som sagt för airsoft... njae

My two cents.

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: OPS Chest Rig-A-TACS

Inlägg av Whopper »

Har en condor mopc och är hel nöjd med den, även några condor fickor. Men tycker inte du ska ta den där om du vill ha FG.

Skriv svar