Hjälp med polis set och patches

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
gurkdjur
Inlägg: 44
Blev medlem: sön feb 10, 2013 2:28 pm

Hjälp med polis set och patches

Inlägg av gurkdjur »

Hej! Har tänkt göra nån slags civilpolis set, lite inspirerad av GSI (Johan Falk). Absolut inget exakt.
Hittills har jag tänkt mig:
Glock 19
Väst: http://www.taiwangun.com/en/tactical-ve ... aign-id=20
Nått benhölster jag har hemma
Kanske ett bälte med handbojor och nån fake bricka.
Skaljacka och typ Lundhags byxor/jeans

Nu undrar jag främst: finns det nånstans att köpa Polis patches? Helst svenska men kan va Police/FBI whatever. Sett ett par posings här på forumet, främst NI o piketen som har haft Polis patches.

Förstärkningsvapen:
G36c
Mp5

Några synpunkter? Någon som testat västen? Läste nånstans att det blir ca 25 euro i frakt från TGC
, känns ju lite onödigt för en 17 euro väst...

Vet om föregivande av myndighet osv så inget sånt, tack

gurkdjur
Inlägg: 44
Blev medlem: sön feb 10, 2013 2:28 pm

Re: Hjälp med polis set och patches

Inlägg av gurkdjur »

BlackGoat skrev:Söker du på "Swedish police patch" eller liknande har du nog mer tur på ebay :)

//BG

Hittar typ den här, (http://m.ebay.com/itm/FANCY-DRESS-COSTU ... nav=SEARCH) den är iof för liten för att ha på ryggen... Skulle vilja ha en på bröst och en på rygg..

Typ såhär: http://filmfenix.se/wp-content/uploads/ ... der-02.jpg

5 september 2015, 14:17:
Hälge skrev:Ozzy: nja. Det är ju en gråzon de där. Så länge du inte utger dig från att vara polis. Alltså säger "jag är polis" så finns det inget lagbrott. Men sen är det även den personliga åsikten som faller in. Som allt annat. Alla har olika uppfattningar om allt. Precis som när du blir stoppad av polisen när du kör bil.
Får parkeringsböter av nån ärlig Lisa, m.m.

Jag ser inget problem med att nån springer runt på en spelplan med polispatchar på.
Vi är ju fortfarande ett slutet sällskap som spelar. Och då helt plötsligt blev det lagligt.
Som sagt. En gråzon. Som allt annat.

Spelar du svensk polis, gör det med 110% suntförnuft. Som tyvärr 97% av airsoftare saknar..

Edit: gurkdjur; såna patchar kan du göra själv. Vi gjorde 3 st. Dock med vårat lagnamn "GWS" istället för polis. Kika våran fb sida om du vill se hur de ser ut. Finns i min signatur.
Kollade er FB, riktigt snygga patches och outfits överhuvudtaget! Är det NI inspirerat eller? Samt hur gjorde ni era patches? Tog ni en tygbit, sydde text, sydde kanterna o sen sy fast velcro där bak?

gurkdjur
Inlägg: 44
Blev medlem: sön feb 10, 2013 2:28 pm

Re: Hjälp med polis set och patches

Inlägg av gurkdjur »

Okej! Ska se om jag klarar av det :) Tack för hjälp!
Hälge skrev:Vi hade en vanlig syjunta en varm junikväll. 💇💅🍷
Allt finns blandat hos Kjelle och Clas. Det är nått special papper som du printar ut med din vanliga utskrivande hemma. Sen stryker på det på tex Velcro. Lite pyssel, knåp och svordomar senare är det klart. 😗

Egentligen är det väl varken NI eller piketen. Vi har våran egna enhet inom polisen 👮🏻.
Typ gsi som Falk filmerna. (Egen enhet)..

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: Hjälp med polis set och patches

Inlägg av Ozzy1989 »

5 september 2015, 11:10:
Ozzy1989 skrev:Tips: Om du ska använda polis-patchar under spel/in action och inte bara för posing bilder, så rekommenderar jag att du inte kör som svensk polis. Kan skicka väldigt fel signaler och sist jag kollade så kan det rent av bryta mot lagen?
Vet om det, därav sista meningen i min ursprungliga post. Tack ändå![/quote]


Ber om ursäkt, missade de sista du skrev =)

Skriv svar