Airsoft bomb v2

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Airsoft bomb v2

Inlägg av Erebus »

Har byggt en Airsoft bomb, den är inte 100% klar då det är tänkt att den ska sättas i en låda/väska och fixas lite kosmetiskt runt omkring den för att förstärka själva känslan.

Den har stöd för 3 olika "speltyper" i dagsläget. I alla spellägen aktiveras bomben genom att man trycker på knappen på framsidan.
1. Man måste hålla in knappen i X antal sekunder för att inaktivera bomben.
2. Man måste dra med ett speciellt kort på framsidan för att inaktivera bomben.
3. Man måste klippa en av 4 kablar, i detta läge kan även en av kablarna innebära att bomben detonerar och en annan att tiden halveras.

För att kunna göra inställningar (tex ändra nerräkningen, eller tiden man måste hålla ner knappen för att desarmera den, eller för att välja spelläge osv) måste man använda en bricka som aktiverar skärmen på baksidan.

Spelade in ett snabbt klipp på hur den fungerar, har dock ingen vara av att spela in och det är inspelat med mobilen så kvalitet är troligen inte den bästa.

https://www.youtube.com/watch?v=aVBagC_8S7c

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Airsoft bomb v2

Inlägg av Erebus »

Den skulle ha varit mindre men batteriet och laddar delen jag tänkt använda gav inte tillräckligt med ström så var tvungen att ta en batterhållare för 4st AA batterier. Tanken var en liten smidig låda med elektroniken i som sedan kan sättas tillsammans med andra saker för att skapa "look and feel" delen.

Gjorde aldrig nån ritning till den. Om jag ska göra en till så vet jag hur jag ska göra och kan även kolla inne i den jag har om jag skulle glömma något.
Mest troligen blir det så att om jag gör en till så kommer den ha andra / fler funktioner.

Skriv svar