Goggles på Frysen Airsoft

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av Attackmack »

Var lite snabb när jag beställde lite prylar häromdagen och beställde bl.a. ett par goggles från frysen:
http://frysen.nu/shop/e/18179/

Jag antog att för det priset, och på en etablerad airsoftåterförsäljare, så måste dessa goggles duga för ändamålet!
Men man vill ju inte chansa med ögonen och när jag nu söker info och tester av dessa så kan jag inte finna någon info alls, förutom att de verkar vara tillverkade av Invader Gear. Men IG har ingen info om dem på sin sida.

Någon som testat dem?

Down_BSC
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 10, 2015 5:52 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av Down_BSC »

Det står att det är "balistisk" plast (felstavat :D ), men det står ingen ANSI klassning eller liknande.

För att vara på den säkra sidan, be valfri person med en kraftigt uppgraderad bössa (helst bolt sniper 200+m/s) att provskjuta mot brillorna.
Självklart har du dem inte på dig när detta görs. Om dem klarar det utan att spricka eller liknande kan du spela säkert med dem.
Poängen är alltså att testa dem på point blank med ett väldigt kraftigt vapen, klarar dem det bör dem klara allt normalt spel. Skulle olyckan vara framme och nån med ett extra trimmat vapen skjuter mot dig på för kort avstånd, så vet du att dem pallar det.

EDIT:
Provskjuta skyddsglas eller googles tycker jag man bör göra i vilket fall som helst, ansi klassade eller ej. Det är en sån enkel sak att göra för att utesluta måndagsex etc. Mina är klassade för att klara hagel, men jag lät provskjuta dem ändå. Better safe than sorry med synen!
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av ohman »

De ser ut att vara samma som dessa:
http://www.taiwangun.com/en/glasses-gog ... aign-id=19

Jag skulle provskjuta...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av LiquidSnake »

Mitt råd är att köpa ordentliga skyddsbrillor, för du har bara 2 ögon och det är väldigt onödigt att snåla när det gäller skyddsutrustning.

Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av Attackmack »

Jo det är min tanke också. Jag tyckte iof att 240kr ska va tillräckligt för att garantera airsoftsäkra brillor men som sagt ska man inte chansa.
Blir o provskjuta på dem så frot jag har möjlighet.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av p33krN »

240kr är billigt. Köp ett par ESS ICE. Dem är prisvärda.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av livewire »

^^ what he says, I picked up some revision sawfly from ebay for 240kr. 1000 times better than half the tat sold as air-soft eyeprotection
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av Maercosh »

livewire skrev:revision sawfly from ebay
Have heard of people taking the glass out of rs glasses and selling the 'chassi' with plastic inserts. Might not happend every time but its a possibility

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av livewire »

Never heard of that myself mate , most of the revision glasses are MOD surplus, mind easy to test if you suspect someone has done it
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Goggles på Frysen Airsoft

Inlägg av kevin94 »

När det kommer till goggles så tror jag inte frysen skulle sälja nått skit som inte fungerar överhuvudtaget. Sen finns det självklart olika kvalitet på grejorna. Om du ska köra CQB och risken att du blir skjuten i ansiktet ofta och på nära håll så kan det vara smart att tänka om och gå på ett par lite dyrare goggles. I skogen där man ofta blir skjuten på längre avstånd så borde brillorna du länka fungera helt okej och du bör inte behöver oroa dig. Billigare goggles brukar ofta inte spricka utan risken för bulor i glaset är större. Självklart om du pepprar med ett 160m/s gevär på några cm avstånd så kommer de flesta goggles faila förr eller senare.

Och nej jag säger inte att billigare goggles är lika bra som de dyra, utan att det fungerar oftast helt okej för priset.

Skriv svar