Skön ops core liknande hjälm?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Muppetlord »

Jag söker en ops core liknande hjälm som faktiskt är skön. Min nuvarande hjälm (nån billig kopia köpt på rödastjärnan) är hemsk. Efter att jag haft den på I ca halvtimme så får jag huvudvärk och..ont i ögonen. Så fort jag tar av den så är det som att jag blir född på nytt. Jag går från att må fullständigt skit till att må fantastiskt bra. Jag kan inte förklara varför men så är det i alla fall. Jag misstänker att det är för att hjälmen sitter obekvämt. Har försökt att fixa det, men har inte gjort några stora framgångar.

Har tittat runt lite. Finns det några bra hjälmar där ute som faktiskt sitter gött på skallen? Har kikat på Team Wendy hjälmarna, de värkar ju fantastiska men vi bor ju I Sverige och att hitta något man vill ha här eller i EU kan man ju drömma om right?

Så jag tänkte höra med er. Har ni några goa hjälmar ni kan rekommendera?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Gwlyddyn »

Det handlar mer om inredning än hjälm. Köp en H-nape i rätt storlek och bra kuddar. Tacka mig sedan.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Muppetlord »

Gwlyddyn skrev:Det handlar mer om inredning än hjälm. Köp en H-nape i rätt storlek och bra kuddar. Tacka mig sedan.
Har också tittat på det. Men hittar inget till vettigt pris. Känns lite tråkigt att behöva betala 3000 för lite kuddar o spännen.

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Voodoo 1 »

Buy once, cry once ;) Kvalitet kostar, ibland så kan det vara såååååååå jävla värt det :)
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av viqs »

Har ops cores luxliner och h-nape i min maritime. Det var inte gratis men oj vad det har varit värt. Nu går det plötsligt att ha dubbeltuber utan att det spänner och stramar på huvet eller i nacken.

Cheap shit aint good, good shit aint cheap.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Clinch »

Som andra skrivit så kan du prova byta innanmätet. Om nu inte hjälmen råkar vara för liten för dig...

Jag använde först en Emerson-hjälm. Den var för liten för mig, vilket ledde till hemsk huvudvärk efter bara några minuters användande. Köpte en Ops Core Base Jump-hjälm i L/XL och det är som natt och dag. Nu spänner det inte åt pga storleken, och kuddarna i den är faktiskt mjuka till skillnad från kinahjälmen.

Letar du efter billigare hjälmar som finns i större storlek så vet jag att FMA gör L/XL-storlekar också. Men såvitt jag vet finns inga såna där man kan justera storleken med ett litet hjul bakpå hjälmen.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Skön ops core liknande hjälm?

Inlägg av Muppetlord »

Jo jag har hört att FMA Maritime ska vara bra. Har inte hittat någon I Sverige dock. Men de finns i Storbritannien är jag ganska säker på.

Helst hade jag skaffat ny inredning från Team Wendy men det är knepigt att få tag på i Europa.

För tillfället får det nog bli keps tills jag löst hjälmen. Har inte riktigt pengar till att lösa problemet atm. :cry:

Skriv svar