Handskar diskussionstråd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Frost »

Jag kör med Outdoor Research Ironsight handskar.
Riktigt bekväma!
Har inte jättestora händer heller, kör medium på dom. Storlek 9 på arbetshandskar.

Man har bra fingerfärdighet i dom samtidigt som dom skyddar. Nån sorts ”gummi” på insidan av handen också så man får bra grepp om grejer. Inte särskilt tjocka så träffar känns.
Spelar inte mycket längre men använder dom utanför spel mer nuförtiden.
Lagom tjocka för vår och höst

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

De lät intressanta Frost. Kan du skicka någon länk från tillverkare eller återförsäljare? För många lata som inte orkar googla :P hahah

Kollade precis upp dem och de såg rätt badass ut på något sätt.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Frost »

Jag köpte mina på ehobby men jag orkade inte leta genom deras sida efter dom. Lyckas aldrig söka på nåt vettigt vis på deras sida... Får fram en massa orelaterat. Vet inte om det är nåt jag gör eller om deras sida är allmänt störd...

Däremot hittade jag faktiskt dom på en svensk sida https://www.equipt.se/sv/artiklar/outdo ... oyote.html
Håll till godo :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Twist »

@Metalman_666i

De handskar som sitter absolut bäst på mig, alla kategorier, är Tegera montagehandskar. De är dock inte så taktiska. Det kan man förvisso hävda att Mechanix egentligen inte heller är ursprungligen, och man skulle ha rätt, men eftersom de är så vanliga i de här sammanhangen ger de ändå rätt associationer.

Jag har också fått tag på gråa no-name montagehandskar via ett jobb för länge sen och de satt lika bra som Tegera, men jag har aldrig sett den sorten igen någonstans.

Annars har jag som sagt haft rätt bra tur med Mechanix-kopior, men det går liksom inte att generalisera eftersom man inte har en aning om vilka kopior man får tag på. Vissa jag har haft har varit likvärdiga originalet i tillverkningskvalitet men lite tunnare och bättre passform för mig om har ganska smala fingrar. Andra har varit märkbart sämre tillverkade men har ändå hållit bra. Något enstaka par har dock känts som det billigaste skit du kan hitta på Biltema.

Hatch brukar också funka. Deras neoprenhandskar var det enda jag använde i flera år. Jag hade dock en variant av riktigt tunt skinn, typ "patrol glove", som var jättebra ett tag men sen blev de slappa och fick raskt hål på fingertopparna.


Best bang for the buck? Mechanix-kopior.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Callahan »

Körde Hatch Sog operator i många år och dom ångrar jag att jag sålde.
Sen blev det ett par BHI Solag deras första version men dom slets ut ganska snabbt.
Köpte MTB versionen av Oakley handsken med carbon som fanns innan den taktiska versionen kom.
Dom slets ut extremt fort.
Gillade verkligen inte den hårda carbon förstärkningen alls på den handsken.
Sen provade jag mina första Mechanix handskar och det var kärlek direkt.
Så sen dess har jag inte haft nått annat.
På mig sitter dom som gjutet och är som ett extra skinn typ.
Har bara köpt ett par kopior och dom ligger i lådan orörda efter att jag provat dom.
Det är för mycket tyg i skarvarna i fingrarna så att dom är inte alls bekväma.
Sen har jag även köpt flera par fastfit som jag gillar ännu mer dock bara snickrat i dom än så länge.
Så nästa spel så får jag testa dom in action.

Dock provade jag några handskar i somras på Coldskills i Karlsborg som jag verkligen gillade och som var väldigt populära tydligen.
Undrar om det inte var Tegera. (Kollas upp tills i morgon)
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

@Twist
Montagehandskar är det ju inget fel på i sig. Det är väl om man vill vara lite mer RS och ska vara uniformsenlig som de inte passar in. Gällande Mechanix så är väl de motocross-handskar ursprungligen om jag minns rätt?


@Callahan
Hatch SOG Operator är ju verkligen störtsköna. Jag är dock lite tveksam till att det är känguruskinn på dem. Men det är ju synd att de är så dyra. Jag minns att jag köpte mitt första par för 585kr på Terräng runt 2005 därikring. De spelar jag med än och de är inte så slitna som man kan tro. Numera vet jag att de ligger på närmare om inte över 800kr.

Är det någon där ute som kör de klassiska Aviator/pilot handskarna i spel fortfarande?
https://www.brownells.se/Aviator-Flight ... e-W/-Nomex Jag tänker den modellen oavsett färg. Dock anser jag de gröna med grått läder vara de mest ikoniska. Jag tycker det är så snyggt att det är ett lager tyg mellan läderbitarna om folk förstår vad jag menar. Vad tycker folket där ute om dessa handskar?
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Clinch »

Jag har provat några olika varianter, men har fastnat för ett par PIG FDT Alpha. Bra stötdämpning på ovansidan av fingrarna för träffar, sitter riktigt bra på mina händer och de är så tunna om fingerspetsen så man knappt känner att man har dem på sig. Nackdelen med dem är väl att de kan slitas ut hyfsat snabbt, och att de inte lämpar för för vintern.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Twist »

@Metalman_666i

Mechanix är mekanikerhandskar från början. NASCAR-mekare använder dem i depån, bland annat.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

Tack Twist, då har jag lärt mig något nytt :D

@Clinch
De handskarna du tipsade om verkar sköna. Jag tror att jag har letat efter liknande då jag tror att Chris Redfield har sådana i Resident Evil Revelations. Alltid kul att få tips om nya handskar :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Mr Freeman »

De bästa handskarna jag har provat är PIG FDT Alpha Gloves. Nu finns det flera olika modeller men dessa har jag. http://www.skdtac.com/PIG-Full-Dexterit ... ig.751.htm

Skriv svar