Hemligheten med knäskydd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Lustig
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jul 28, 2012 8:57 pm

Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Lustig »

Har ett problem gällande knäskydd. Äger ett par Hatch knäskydd (se bild) som jag sällan använder och på grund utav att jag inte får dem att sitta! Jag har dragit åt spännbanden så hårt det går.
Men sen när man börjar röra sig tar det inte länge innan dem ligger och dinglar nere på fötterna.

Så.. hur får folk dem att stanna kvar? :P

Bild
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Le Gradovic »

Ett trick är att korsa banden så att de bildar ett X över knäväcket. Favoriten är dock att ha dem inbyggda i ett par Crye! ;)
Har även sett vissa som slagit hål i byxorna på vardera sida och satt i metallringar (lika avrinningshålen på vanliga MOLLE-fickor). Sedan kan man knyta Paracord loopar genom dessa och på så sätt fästa knäskydden genom dessa, vilket gör de omöjligen för dem att förlora höjd.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av A_Müller »

X-tricket är simplast, men jag måste spänna dom för hårt vilket leder till att det bara gör ont efter ett par tim.
Istället så hänger jag dom vid vristen och drar upp den mot knät om jag behöver sätta ner det på obehaglig terräng.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Lustig
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jul 28, 2012 8:57 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Lustig »

Har också funderat på att göra något ingrepp på byxorna, men i brist på kompetens låter jag nog det vara!

Tack för tipset om x-et, det ska jag testa nästa gång jag är ute.
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Crapgame »

Något som var populärt för sådär en 5år sedan var att man sydde på hällor bakpå benen och drog igneom remmarna där. då tappar de aldrig höjd och du kan dra åt eller släppa lös dem för komforten enkelt. Det är inte lika vanligt idag och det tror jag beror på att folk ska vara så otroligt Gucci idag så man skulle endast göra det om man såg en bild på en Ultra-delta-mega SEal istället för att hitta egna lösningar som fungerar (vilket i slutändan alla de Tr00 killarna gjort från början)

nå kämpa på för egna lösningar!

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Bloodneed »

kan även gå i god för att x-a dom , sitter riktigt bra :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Killen_med_skorna »

Man kan också slänga iväg sina Hatch-knäskydd och köpa motsvarande variant från t ex. Alta ;)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag har ett par Alta. Dom sitter som berget utan att meckafixa med speciallösningar.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av BlackGoat »

+1 på ^

Hade inte just Hatch innan, men samma fästanordning. Värdelösa var dom enligt mig och 2 till som hade likadana.
Köpte ett par Alta kopior och sydde om banden lite då de var för långa. (Lite tanig runt benen) Nu sitter de där de ska och har inga som helst problem. Inte ens korslagda :)

OM nu nya skydd är ett alternativ vill säga. Sorry för OT annars!

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Hemligheten med knäskydd

Inlägg av Namboy »

Ingenting fel på Hatch som märke. Dock är fästena på just den modellen ganska dryga imo.
Jag har ett par Hatch-knäskydd fast med likadant fäste som finnes på Alta-skydden och de sitter som berget
när man använder X-metoden! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar