Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av HrodgarHippie »

Nu har jag börjat fundera på att byta mina magasinfickor med lock mot Open Top-fickor och jag är nyfiken på om jag borde köpa i tyg med resårsnodden över, eller hårdplastversionen är bättre?

I dagens läge kör jag uteslutande med Snigel Design/försvarets utgåva med resårkrok eftersom jag är hysteriskt allergisk mot kardborr i fickor med deras sjukt irriterande *rrrrRRRIIITSCH* ( http://youtu.be/vSK3maq8Cyk )

Men nu har jag så många magasin att det börjar bli trångt i fickorna.
Det jag dock blir orolig över är just faktumet att det är open top. Jag är en sån som gärna ninja-kravlar när det behövs, så det ska tåla att skitas ner, rejält. Håller våra magasin bra, vad har ni som använder open top för upplevelser, fördelar/nackdelar?

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Goreplay »

kör open top i min 6094. Tycker det funkar bra, Får bara ner en jävla massa barr i fickorna :mrgreen:
-Skickat från min brödrost-

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Rhino »

När jag hade det valet körde jag eagle fickorna opentop, funkade finfint.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Finnen »

Tactical Tailor tillverkar opentop-fickorna med bungycord över magget samt molle på framsidan, inget specielt men uppfyller kraven väl.
ATS tillverkar en närmast exakt likadan som TTs, skillnaden är bara att ATS har molleband istället för malice-clips.
En som verkligen fått lovord är HSGIs Taco-fickor, dom är designade att acceptera stort sett alla standard karbinmag för m4/ak/m14/FAL utan moddning och håller kvar magget med hjälp av bungycord som spänner ihop fickan kring magget.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av mehailz »

Kör med Flyye's universal open-top på min 6094. Tycker det funkar prima. Har dock tagit av bungee korden för just CQB spel.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Gwlyddyn »

Finnen skrev:Tactical Tailor tillverkar opentop-fickorna med bungycord över magget samt molle på framsidan, inget specielt men uppfyller kraven väl.
ATS tillverkar en närmast exakt likadan som TTs, skillnaden är bara att ATS har molleband istället för malice-clips.
En som verkligen fått lovord är HSGIs Taco-fickor, dom är designade att acceptera stort sett alla standard karbinmag för m4/ak/m14/FAL utan moddning och håller kvar magget med hjälp av bungycord som spänner ihop fickan kring magget.
Jag har fem stycken på min MAV-rig och dom är riktigt nice. Malice är verkligen skiten och det sätter alla andra "molleflärpar" i skamvrån.

Kör fem vanliga öppna med bungee och en FastMag. Bumpar från höger till vänster och har FastMag'en och laddar om från.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Djihani »

Mina plast-MP5 magg hoppade ur västen när jag var för akrobatisk i skogen och körde utan velcro-flärpar. Drog några varv gummiband runt mitten på maggen och de hoppade aldrig mer ut av sig själva. Borde la funka på alla vapensystem och det finns säkert RS gummiband att köpa, har för mig att jag sett en länk någonstans.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Magasinfickor; Opentop VS "standard"

Inlägg av Packe »

Detta ska tydligen vara några av dem bästa OT fickorna.

http://www.d-gear.se/se/search?needle=Taco

TMC gör kopior om man inte vill betala 500 spänn fickan, dem kallas då TCO eller TC. Airsoft park har också några, lite dyrare än TMC. Vet dock inte vilket fabrikat det är.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Skriv svar