Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Axelhedman
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 09, 2013 8:26 am

Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Axelhedman »

Tjena, jag har startat ett projekt där jag kombinerar lite av mina olika intressen.

Jag ska bygga en bepansrad och bestyckad flygande drone för att göra luftrummet osäkert ;)

Farkosten skall alltså vara utrustad med en airsoftkanon. Jag vill undvika att ta en tung och klumpig bössa och montera, jag vill snarare komma åt det absolut nödvändigaste i bössan, alltså gearboxen.
Det jag undrar är vart jag bör vända mig för att kunna köpa en lös gearbox med pipa och kulmatning utan att behöva pröjsa för ett onödigt plastskal i form av ett gevär. Det är även önskvärt med en så lätt låda som möjligt, kanske om det finns i plast eller liknande men fortfarande med bra drag i.

Hur brukar man gå till väga när man bygger egna vapen? Är det till att plundra nått gammalt pang pang man har liggandes eller kan man köpa allt löst?
Jag undrar även hur jag smidigast snickrar till matningen, eftersom siktandet sker via bildskärm/videoglasögon så är ju ett stort magasin med slangmatning och hög ROF önskvärt.

Tack så mycket på förhand :D

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Taint »

En AEP vore väl kanske nåt? Små och billiga!
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av ministry »

Köp en AEP likt mp5k eller mp7 alt. p90. Såga bort alla onödiga delar och montera in schabraket i fordonet. På så sätt vet du ju att sakerna sitter ihop bra. Beroende på hur högt du ska flyga kan det ju vara värt att trimma upp lite.

Och kör med ett redigt batteri, du har ju i detta läge lyxen att ha batteriet utanför vapnet.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av fet_apa »

Hur mycket vikt och hur stora saker kommer din drone kunna lyfta?

Storlek tänkte jag mest på att vissa saker kanske inte går att montera alls pga viktfördelningen/förskjutning av centerpunkten.
<insert 'cool' one-liner here>

Axelhedman
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 09, 2013 8:26 am

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Axelhedman »

Hmm, det kanske är rätt tänk, en liten bössa men med bra firepower. Då är det ju kinagrejer som gäller, när man ändå ska slakta. Vilka hemsidor bör jag kolla?
Annars tror bannemig att jag har en MP5J någonstans, kanske kan offra den.

Jag kollar nu vad den ska utrustas med och bygger senare en drone som är anpassad efter den lasten. Men jag vill ändå hålla nere vikten maximalt, ju mindre den kan bli desto bättre.
Jag blir ganska säkert tvungen att montera kanonen under viktcentrum. Men eftersom tanken är att kanonen ska vara gyroskopiskt upphängd så förenklas detta ju mindre den är och ju mer jag kan montera uppe i flygkroppen istället (typ magasin och batteri).

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Lazt »

låter väldigt tungt och med kort flygtid, bara att ha en quad i luften för vettig spaning är ju en utmaning.
lättaste varianten jag kan tänka mig är väl en sån där eldriven glock18c med hicapmag. och där har väl säkert ett halvkilo fast man bantar ner den. Och den skjuter väl inte sådär jättebra precis, speciellt inte under en massa turbulens.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Nixon »

Jag älskar vilda projekt, men finns det batteridrivna plattförmar som klarar att flyga mer än 5 min med 0,5-1kg last? Jag har själv ingen koll, så därför frågar jag.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Schultz »

Jag tror inte det finns färdiga plattformar, men går ju att bygga custom. Finns en hel del guider på instructables på hur man kan bygga en quadcopter eller liknande.

Tror att detta är eldrivet t ex.
https://www.youtube.com/watch?v=HS-4s0ilxhs
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Axelhedman
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 09, 2013 8:26 am

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Axelhedman »

Jag bygger allting från scratch, inget färdigt. Men själva farkosten är inga problem, sånna har jag byggt massor av. Jag är också chefskonstruktör för ett företag som bygger drones för mediaindustrin och den flyger och håller en 10kg kamera gyrostabiliserd utan problem.

Men ja det är sant att batteritid ofta är ett problem, tex min bruksquad väger ca 1,5kg och flyger ca 6-7min, men den kör jag små batterier på.
Så tja den kommer nog ha ca 10-15min batteritid. Men å andra sidan tar den sig ju tvärs över flygfältet på nolltid så att batterierna kan bytas.

För flygtid så är det flygplan som gäller och då kan jag flyga uppemot 45min och runt 3mil bort, men det är nog bättre för spaning än angrepp. :)

Rufs
Inlägg: 44
Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:01 pm

Re: Köpa lösa airsoftdelar till drönare.

Inlägg av Rufs »

Så efter 10 minuter (vilket innebär 5 minuter speltid) så tar batterierna slut och din finfina "Drone" störtar ner och mosar skallen på Pelle airsoftare?

Skulle inte tro det.

Skriv svar