Renovering/Uppgradering av V2 gearbox

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hunter
Inlägg: 14
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:32 pm

Renovering/Uppgradering av V2 gearbox

Inlägg av Hunter »

Tjenare, jag har lite funderingar angående renoveringen/uppgraderingen av min V2 gearbox, och är i behov av råd.

Jag bytte ut motor (nu high torque) och batteri (nu LiPo 7,4v 1800mah 25C) tidigare i veckan, ROFen vart skön med dessa saker i bössan (trodde alldrig att så lite kunde göra så mycket), men det tog inte lång tid innan pistongen gick sönder (den hade hållit i 2 år så den var väl kanske inne på sista linan) så nu tänkte jag ta och byta ut lite delar inne i gearboxen.

Tänkt att byta ut är följande:
Pistong
Hopup gummi
Ev. Pistonghuvud då det jag har läcker luft som jag vet inte vad..
Fjäder M120 - M130?

Vilka rekommendationer har ni på dessa delar?

Bössan är till för skogsspel, som den var innan så drog kulorna till vänster, kanske 20cm på 20 meter, finns det någon fix till detta eller är det.

Tack på förhand /Hunter

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Renovering/Uppgradering av V2 gearbox

Inlägg av ohman »

Om du får bössan tät räcker det med M110-120 för att nå 130 m/s om det är gränsen du vill uppnå.
Madbull och Guarder är de hop up-gummin jag skulle rekommendera om du inte ska köra en R-hop.
Pistonghuvud funkar de flesta, men du kan ju alltid sikta på ett med dubbla o-ringar om du vill vara jättesäker :)
Jag köpte en metalltandad core-pistong till min semi-sniper, den verkar helt ok (kör 140-fjäder i den), dock så finns det säkerligen bättre.

När det gäller att det drar snett så är det oftast hop up-gummit som inte sitter rakt eller är slitet, alternativt pipan som sitter lite snett, alternativt smuts i pipan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Renovering/Uppgradering av V2 gearbox

Inlägg av Kocken149 »

Dream armys pistonghuvud med dubbla o ringar är ruskigt bra, snortätt.

Hunter
Inlägg: 14
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:32 pm

Re: Renovering/Uppgradering av V2 gearbox

Inlägg av Hunter »

Tackar för svaren, jag får kolla lite mer på vad som kan vara felet med att kulorna drar åt vänster, så fort jag har beställt och fått hem delarna.

R-hop har jag aldrig hört talas om så det får jag kolla lite mer på.

Om det är som du säger Kocken så kommer jag inte att bli besviken :)

Skriv svar