CYMA - Åsikter

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Incite91
Inlägg: 19
Blev medlem: tor dec 20, 2012 4:24 pm

Re: CYMA - Åsikter

Inlägg av Incite91 »

Sweet! Ska ha det i åtanke när det är dags, tack! :)



MVH Jim

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: CYMA - Åsikter

Inlägg av ohman »

Annars kan du beställa samma mag direkt från TWG när du beställer bössan (om du nu tänkt handla från dem)
http://www.taiwangun.com/en/magazine-mi ... p5-long-cm
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Incite91
Inlägg: 19
Blev medlem: tor dec 20, 2012 4:24 pm

Re: CYMA - Åsikter

Inlägg av Incite91 »

Tack för tipset! Men jag hade tänkt att köpa grejerna i Sverige.



MVH Jim

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: CYMA - Åsikter

Inlägg av Majoren »

Extremt nöjd med mina två cyma ak:s har en som jag kör lite semisniper med och en annan som jag har för cqb bruk.. Det är en cm039u och en cm045a 45an sköt löjligt hårt för att va en cqb bössa, ur lådan tror jag den gjorde 410 fps. Efter att jag satt i en 100m/s fjäder och mätte den på frysen så gjorde den 110-130 m/s (med 100 fjäder alltså) så då köpte jag en 90 fjäder, mätte den igen och nu gör den ca 105m/s.. Löjligt tät låda var frysens techs svar på varför den sköt så hårt med en svagare fjäder.

Mitt tips är att gå en bit under när du ska göra dem redo för cqb bruk så slipper du lägga ut pengar i onödan som jag har gjort ;)

I annat fall är jag sjukt nöjd med dom, tunga och känns som riktiga överlevare! Gjort tre ordrar från taiwangun och fått alla inom en vecka :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: CYMA - Åsikter

Inlägg av Vaksai »

Helnöjd med alla mina Cyma.
Har Mk14 EBR (cm032ebr), M14 Scout (cm032a), Glock 18c (cm030) och en AK-105 (cm040b), enda strulet jag har haft hittils var på min Scout, den var dock köpt begagnad och det satt v2/v3 kugg i den, vilket resulterade i kuggras häromdan (att det var -14 grader ute kan ha hjälpt)...

Glocken skjuter spikrakt och långt som bara fan för vad den chronar.
I ak'n så behöver man byta fjäder om man planerar att använda den inomhus, skjuter 125-130 i standardutförandet.

Skriv svar