spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av Allan_g »

OP gör bra 1-4x, AABB's nya med den senaste hårkorset (med runda ringar) suger hästballe med eye releif.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av Goreplay »

Det ACM specter 1-4x sikte jag ägde hade riktigt bra Eye relief.. Mycket bättre än G&P's Acog 4x :P
-Skickat från min brödrost-

Baro
Inlägg: 16
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:00 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av Baro »

Jag hade ett 1-4 sikte som hade halvbra eye relief och det gick inte alls upp till 4x förstoring, snarare kanske 2x, 3x högst.
Bytte senare till ett 4x som har mer förstoring och bättre eyerelief. Imo finns det inte direkt nån anledning till att ha 1-4x när man kan sikta med minireddot eller ironsights på siktet på nära håll..

AEAN
Inlägg: 26
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:36 am

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av AEAN »

Att tänka på är även att dessa inte riktigt går att använda på bägge lägen, nollar du siktet på 4x kommer detta inte att stämma på 1x. Det är helt enkelt för dålig kvalitet.

Tjabo
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 24, 2013 11:06 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av Tjabo »

Äger ett av dessa, och som ovan post säger håller det inte nollan på båda lägen, utan endast det man nollat efter.

I övrigt är jag ofantligt nöjd, använder det mest på 4x, men har bytt till 1x under spel utan att det varit för ''off'' för att kännas användbart på inomhus avstånd (3-10 meter typ).
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av Thinker »

Det Spectre 1x - 4x jag testat har haft samma problem som de ovanstående sagt, värst är dålig eyerelief vilket är stort problem speciellt om man använder ögonskydds goggles. Problemet med 1x läget är just att det fortfarande är ett "kikarsikte" med en röd punkt i mitten, det är inte ett rödpunkt sikte. Dvs ett rödpunkt sikte är något man tittar genom med båda ögon öppna, behöver inte vara centrerat och på rätt avstånd framför ögat, utan tub man ser genom där den röda punkten är där kommer kulorna. Med x1 kikarsikte får man inte den funktionen, det är fortfarande ett kikarsikte. Däremot kan x4 modellen vara trevlig som just kikarsikte med trevligt brett synfält, coolt utseende osv, men personligen föredrar jag en mindre klumpiga modell och använder moddade TM 4x20 på ett par vapen (klassiskt M16 modell kikarsikte med andra fästen).
This space intentionally left blank

schvamp
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 28, 2013 1:17 pm

Re: spectre dr 1-4x siktes kvalitet

Inlägg av schvamp »

http://www.airsoftpeak.com/op91-magnifi ... 10547.html

Har detta och är löjligt nöjd, haft fasta 4x samt den sämre 1x - 4x.
Min eyerelife är god och jag kan placera ögat 7-10cm från siktet utan att sikten försämras samt så följer hårkorset med i rörelse (vad f*n heter det?) vilket är ett plus i min bok.

vid 1x läget så förstorar den noll, vid 4x läget så är det 4x förstoring och inte 2,5x i bästa fall

Skriv svar