Magasin/Matnings Problem?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av _steve »

Jag har en annan fråga och jag vet inte om någon har haft liknande problem.
Mina PTS beta mag är det inga som helst fel på men dom kommer inte tillräckligt långt upp i brunnen på min G&P m4 för att kunna mata.
Sprillans ny magcatch som jag trodde skulle lösa problemet men icke. Skulle nästan behöva en magcatch med en upphöjjning på klacken som låser magasinen. Hyffsat nytt hopuphus. Matar strålande när jag trycker upp magasinet lite. Finns det något hemma pul man kan åtgärda problemet med förutom att tejpa magasinen och sparka upp dom i brunnen eller vad kan man göra ?

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av nisse »

Limma fast tjock plast film på botten(mot marken) av hålet vid sidan av magasinet, gammal fix som funnits länge, googla on du inte förstod min beskrivning
"Ninjas came with lions"

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av _steve »

Tack för tipset. Det ska jag prova. Gäller bara att hitta ett bra limm och material =)

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av nisse »

superlim?
"Ninjas came with lions"

Fread
Inlägg: 6
Blev medlem: lör maj 11, 2013 11:17 am

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av Fread »

nisse skrev:Limma fast tjock plast film på botten(mot marken) av hålet vid sidan av magasinet, gammal fix som funnits länge, googla on du inte förstod min beskrivning
Du gjorde det så oklart att jag inte ens förstår och vet vad jag ska googla. Tacksam för svar i och med denna metod kan vara svaret på det som är mitt problem också.

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av _steve »

Jag fick mitt problem löst väldigt smidigt !
Tog ett gammalt dalatrafik kort (antar att vilket kreditkort av plast duger fint) och klippte till små distanser som jag sedan limmade i taket på magasinet fönstret där mag catchen går i. Alltså om du har magasinet i rätt riktning dvs uppåt så ska du limma plast distansen i taket. Nu sitter magasinen som ett smäck och rör sig knappt i brunnen heller. Matar fint och allt vart bra. Jag kör med Betas P-mag.

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av FaniSkogen »

jag förstår fortfarande inte riktigt hur du menar :/

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av kungaron »

Så fick jag också tips om att göra fast limma i magcatchen.

Faniskogen: Dvs klacken , som finns i magbrunnen, som låser fast magasinet. När du stoppar in magget och magget glider in i maggbrunnen så är det ju nåt som gör att magcatchen låser magget, du vet vad jag menar va? För att klacken kan göra det så är det en försänkt ruta i magget, på sidan av magget. Tittar man från sidan, magget med utgångshålet för kulor uppåt, in i rutan så har du "rutan". Den har ju 2 sidor, 1 botte och 1 topp. Toppen är "taket". Där limmar du distansen.

Men det jag gjorde var att limma distansen på magcatchen, klacken. Krävs en jävla precision och stadig hand för distanse, som inte behöver vara med en 2-3mm x 1mm, limmas på med superlim. Sitter stadigt som fan och funkar awsome.
Gjorde det för ville inte modda maggen då det förstörde passformen i min andra M4 där dom sitter klockrent och matar awsome

Fread
Inlägg: 6
Blev medlem: lör maj 11, 2013 11:17 am

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av Fread »

Krävs nog en bild, skulle jag tro. För att se hur ni gjort.

EDIT: Bild

Där är "luckan" och pennan petar på "taket"
Senast redigerad av 1 Fread, redigerad totalt 0 gånger.

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Magasin/Matnings Problem?

Inlägg av FaniSkogen »

Då förstår jag hur ni menar, tack :) Själv böjde jag till hålet i magasinen lite så satt de bättre för mig. Innan ramlade de ur.

Skriv svar