Uppgradera CYMA M14

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
erik_5991
Inlägg: 5
Blev medlem: sön okt 20, 2013 3:02 pm

Uppgradera CYMA M14

Inlägg av erik_5991 »

Tänkte uppgradera min CYMA M14 inför 2014 i form av räckvidd och träffsäkerhet. Här är det jag har tänkt på än så länge: http://imgur.com/GZdCecV Är det något jag har missat? Kom gärna med tips och förslag! :)
>implyingrigged

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Uppgradera CYMA M14

Inlägg av G-Enis »

Jag skulle skaffat lipo istället för ett nytt nimh batteri. Lipo är mycket effektivare i förhållande till storlek.

Personligen vill jag ha mina pistonger med metalltänder, det känns mest safe då de håller bäst. Ingen har gått sönder för mig än i alla fall. Det råder dock delade meningar om vad som är bäst. Då vissa anser att det bättre med plast när det väl brakar ihop. Vilket också är sant.

erik_5991
Inlägg: 5
Blev medlem: sön okt 20, 2013 3:02 pm

Re: Uppgradera CYMA M14

Inlägg av erik_5991 »

G-Enis skrev:Jag skulle skaffat lipo istället för ett nytt nimh batteri. Lipo är mycket effektivare i förhållande till storlek.

Personligen vill jag ha mina pistonger med metalltänder, det känns mest safe då de håller bäst. Ingen har gått sönder för mig än i alla fall. Det råder dock delade meningar om vad som är bäst. Då vissa anser att det bättre med plast när det väl brakar ihop. Vilket också är sant.
Joo funderar på att köpa LiPo, men inte så sugen på att lägga ner flera hundra på en bra laddare. Angående pistongen så är denna gjord av polykarbonat som är extremt hållbart. Materialet används bland annat av polisen som sköldar och vindrutor till bilar ;)
>implyingrigged

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Uppgradera CYMA M14

Inlägg av Fearless »

Trimma M14 är som vilken bössa som helst.

En bra början är en 130-fjäder, prec-pipa, en bra kullagrad springguide i stål, bättre pistong (polykarbonat må vara bra men det slår inte stål och all kraft hamnar i stort sett på ett enda litet kugg) och nozzle, se till att hopen är bra och tät, kanske en flat hop, och sen är du hemma. Går du över 130-fjäder så kan det vara bra att byta drev i lådan till high-torque och även byta pistong till fulla metalltänder.

Sen är ju ett LiPo och en mosfet nästan ett måste för både känsla och hållbar elektronik då tyngre fjäder drar mer ampere och har du otur så steker du avtryckarbleket ganska fort utan mosfet.

Så vill du ha ett bra resultat så är nog en LiPo-laddare det minsta du behöver oroa dig för i din budget! :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

erik_5991
Inlägg: 5
Blev medlem: sön okt 20, 2013 3:02 pm

Re: Uppgradera CYMA M14

Inlägg av erik_5991 »

Får bli 130 fjäder istället, har letat som en galning efter high-torque kuggar men det verkar inte finnas några som kan skickas till Sverige.
Pipan är 6,03mm, känns dumt att kasta all ammo om jag köper en .02 eller .01 ;)
>implyingrigged

Skriv svar