Vss vintorez och as val

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Vss vintorez och as val

Inlägg av Majoren »

Tjena!
Jag skulle jäkligt gärna vilja ha en vss vintorez eller en as val, jag vet att ltc(tror de hette så), g&g och echo 1 utvecklar vss/val som kommer ut i början av 2014.. Mina frågor är om det finns andra tillverkare och vilka som gör vanligtvis stabila och välbyggda airsoftbössor.

Tack för svar!

//majoren
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Schultz »

king arms
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av JonathanRL »

echo 1 utvecklar
Echo 1 rebrandar. De utvecklar inte. De drar nytta av det faktum att saker i USA måste vara licenserade sedan H&K slog ner rätt hårt på olicenserade varor förra året. Så de köper licenser - ofta från tillverkare som inte orkar bry sig om airsoftlicenser - och säljer vidare varpå de låtsas som att det är deras egna saker.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Majoren »

Har hört talads om att echo 1 rebrandar, om man jämför echo 1 och andra rebranding företag som JG, Cyma och liknande?

Jag har lite kommit förbi mitt rebranding stadie nu, har två cymas jag är jättenöjd med men nu har man testat på lite och jag kan meka med grejerna så funderar på något lite dyrare och kanske bättre :)

Vilken tillverkare skulle ni rekomendera då av G&G, KA och LCT?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

stelbent
Inlägg: 74
Blev medlem: mån jan 07, 2013 8:03 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av stelbent »

Maskinellt vet jag inte, för när jag hade dåtidens LCT som var byggsatser så hade man donatorinternals. Men likväl skulle jag säga LCT alla dagar i veckan!

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Majoren »

Är lct något att ha då? Hade aldrig hört talads om det innan detta.. Men det känns som g&gs är den mest attraktiva med Quick spring change system, tror också man kunde slida stocken rätt av, om jag inte blandar ihop den med lctn nu..
Hur brukar g&g va på utsidan?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

stelbent
Inlägg: 74
Blev medlem: mån jan 07, 2013 8:03 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av stelbent »

Hur G&G är låter jag någon annan svara på. LCT har varit med lääääänge. Eller Guarder/Russian mania workshop/något mer namn. Deras kit var de första om man ville ha något annat än TM's AK47 och jag tycker fortfarande att det är de kiten som ser bäst ut och känns bäst. Om det är V.3 boxar i VAL och VSS så skulle jag bli förvånad om det kom en dålig V.3 box i en helt ny bössa år 2014.

Men vänta på mer info om G&G's också. Quick change är alltid smutt!

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Allan_g »

Skulle köra på King Arms eller G&G pga yttre, internt lär knapast en enda av dem leverera eftersom denna kommer användas som semi sniper vill nog de flesta trimma upp den i 130 eller mera och då har ingen av dessa leverantörer någon betydelse eftersom man byter ut mycket internt (personligen byter jag alltid ut alla grearboxar internt även när jag optimerar den för en 85 fjäder så får de feting kuggar, pistong, cylinder, motor mm.

Skulle vara kul och se någon optimera denna att vara så tyst som möjligt, kuggar, silence system och kanske ljudtäta stocken om det är möjligt.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Majoren »

king armsen ser bäst ut i nuläget tycker jag, fast G&Gs quick spring change väger tungt alltså... finns det v3 gearboxskal som tilllåter quick spring changes? som man kan köpa lösa då...
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Vss vintorez och as val

Inlägg av Majoren »

En liten update, G&G är inget alternativ eftersom de har inte lyckats få ner pipan på sin rätta plats så det är två hål i mynningen på g&gs vss... Får antingen bli KA eller LCT. Är det någon som har koll på när LCT släpps? Har inte sett den på en enda webbshop hittills. KA har sitt "estimated release" i februari (på evike)

Någon som hört något mer?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar