ak5c bolt release

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cpt
Inlägg: 125
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:08 pm

Re: ak5c bolt release

Inlägg av Cpt »

Har hänt mig att del GK-5C_07 delat på sig. Den består vad jag minns av tre delar(manöverhandtag, fejkslutstycke och gaspistong). Slutstycket och gastpistongen sitter ihopskruvade och det som hänt var helt sonika att pistongen skruvat upp sig och låg för sig själv och fjädern låg rakt igenom slutstycket och hade ingen fjädrande effekt.

Kan även vara en enklare grej, att dustcovern på uppern trycker åt mot manöverhandtaget tillräckligt för att inte släppa fram slutstuclet. Det känns som det är mer åt detta hållet då du nämner att slutstycket far fram när du rör vid handtaget. Även detta fenomen har jag erfarit, men troligen en inslitningsfråga då det inte händer längre. Likväl så brydde jag mig inte nämnvärt åt att det hände.

När du drar bak manöverhandtaget, så klickar boltcatchen tydligen till och spärrar håller upp slutstycket?

Swepol
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 24, 2013 2:20 pm

Re: ak5c bolt release

Inlägg av Swepol »

japp slutstycket stannar i öppet läge när jag drar bak manöverhandtaget. det stör inte mig jättemycket men det vore kul att något som ändå kostar ganska mycket pengar ska fungera som det är tänkt. ps: glömde säga att bolt cathen känns lite lös

Cpt
Inlägg: 125
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:08 pm

Re: ak5c bolt release

Inlägg av Cpt »

Då gör den ju det den ska?

Drar du bak manöverhandtaget så låser bolt catchen, slutstycket(bolten) i öppet läge. När du sedan trycker på bolt catchen ska slutstycket+manöverhandtaget flyga fram av fjädertrycket.

Swepol
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 24, 2013 2:20 pm

Re: ak5c bolt release

Inlägg av Swepol »

Ibland gör den det men oftast inte bolt releasen hänger lite grann:S

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: ak5c bolt release

Inlägg av 700mb »

Isåfall kan du ha tappat fjädern till boltreleasen, jag har också tappat den och min hänger fram och tillbaks. Skaffa en ny fjäder så är problemet löst.

Swepol
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 24, 2013 2:20 pm

Re: ak5c bolt release

Inlägg av Swepol »

Tackar för hjälpen:)

Skriv svar