Sugru Flat hop up

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av FaniSkogen »

Tack, så har jag gjort hittils. Gick lätt att bort dem med en liten mejsel. En liten skalpell hade förmodligen gått ännu bättre.

Helge
Inlägg: 31
Blev medlem: ons sep 12, 2012 8:56 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Helge »

6mm borr med ett lager teflontejp/gängtejp runt och försiktigt inlirkande :)

Vad har ni för erfarenheter av att gjuta patch till boltsniperbössa?
Hur långt fönster har ni på pipan samt vilket trimm och kulvikt?

Själv tänkte jag försöka mig på min well L96 som tar aeg pipa och kronar ca 170m/s.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Nixon »

Bör man förlänga hophålet för sugru? Står i begrepp att gjuta, men är okunnig. Hopplöst att få nån klarhet om tekniken med hjälp av youtube tycker jag, inte två pers är någonsin överens.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Packe »

Vad jag har läst om diverse extended hops, R, G & Sugru ETC, så är det bara nödvändigt vid tyngre kulor och högre utgångshastighet, typ 0.35+ och 130 m/s+
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

bigdaddy
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jul 02, 2013 7:17 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av bigdaddy »

fan prova tryck in en liten ballong i röret å blås upp den, borde funka :D
ska prova göra detta själv snart, är det någon som gjort en video eller nått på hur man gör??
the diffrence between men and boys is the price on their toys..

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Sugru Flat hop up

Inlägg av maximillian »

En ballong är nog ingen hit.

Kan tänka mig att det dels finns en risk att ballongen buktar upp genom hålet samt att gjutningen blir välvd.

Eller kanske en kombination av de två.....

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av twoface »

Läst den här tråden ett tag nu men blivit lite förvirrad av allas lite egna varianter så hjälp mig gärna att se om jag förstått allt rätt.

1, fyll hålet på innerpipan med sugru medan en slät distans så nära innerdiametern som möjligt ligger i pipan.
härdning ca 24 timmar, plocka ur distans några timmar tidigare.

2, fila bort överflödig sugru

3, fila bort "pluppen" från vanliga hopgummit (har gummits hårdhet någon betydelse längre vid sugru mod? )

4, trä över gummit som vanligt med slät yta mot sugru

5, använd nub eller m-nub (ej H?)

6, ut och provpanga

Har jag förstått detta ungefär rätt nu? :-)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av 700mb »

Japp, på sugru/rhop är poängen med Mnub att fördela trycket över hela gummi istället för den vanliga där det är bara på en punkt. Provade förövrigt min sugruhop, tycker inte den gick längre än min vanliga hop men den skjuter med lite mer precision nu iafall. Med mitt gammla gummi skruvade jag hopupen ganska högt för att få så långt avstånd som möjligt, med kostnad av precision då. Med sugru så går kulbanan i princip rak hela vägen, jag ska slänga in en bättre pipa då jag använder min standard pipa, det får förhoppningsvis kulan att inte åka åt sidan ibland.

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av gsa bengan »

Min sugru sitter fast i hela fönstret.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Kocken149 »

Slipa ner tills kulorna går som dom ska.

Skriv svar