Vilket Ris/Ras passar mitt vapen?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Vilket Ris/Ras passar mitt vapen?

Inlägg av Åkerlund »

Det där du lade upp bild på såg enkelt och bra ut. Men frågan är om mitt Firefox "nun chuck" batteri får plats där i?
Har även ett mosfet i handguarden.

Helst vill jag installera ett handguard som är längre och täcker nästan hela pipan.
Så att jag måste ta bort front siktet och sånt.

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Vilket Ris/Ras passar mitt vapen?

Inlägg av Åkerlund »

Jajamen det är "tjock cellade" Nihm batterier jag använder plus en mosfet enhet som då myser tight med batteriet i min nuvarande handguard.

Typiskt att man har front dragna kablar idag då, annars verkar det som att man hade kunnat välja på lite må och få.
Vet ju att man kan dra om kablarna till stocken men då krävs även ny stock med plats för batteri samt att mosfetet måste med på något vis, och mitt mosfet är i storlek av en
standard tändare i stort sett, så det känns inte riktigt aktuellt.

Jag tackar åter igen för mycket bra svar från dig Paxz!

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Vilket Ris/Ras passar mitt vapen?

Inlägg av Åkerlund »

Jag har Tamyia kontakter, och ett Gate NanoAAB mosfet, så lite mindre än en tändare är det väl :)
Jag har inte vågat löda dit några deans kontakter på batterikablarna då den röda kabeln är extremt kort, är rädd att värmen som leder från
lödkolven in i kabeln får första cellen att explodera. Men det kanske bara är jag som är överförsiktig?
Jag har endast Deans kontakter från motorkontakterna in i mosfet och sedan deans ut från mosfet som leder till fast lödda Tamiya kontakter för batteriet.

Jag tror jag håller mig till den nuvarande handguarden så länge då en batterilåda är otroligt osexigt i mina ögon :D , så siktar jag på Lipo och Ris system på nästa införskaffande av vapen helt enkelt.

Skriv svar