Byta Hop-gummi i en AEG. Vilket?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Byta Hop-gummi i en AEG. Vilket?

Inlägg av HrodgarHippie »

Har försökt söka i forumet, men blir dränkt i alla trådar där ordet Hop överhuvudtaget nämns.

Det gäller en oförändrad Tokyo Marui AUG, endast bytt till Madbulls 6.02 precpipa. Den rullade på 75m/s med 0.2-kulor innan bytet av pipa, har inte chronat efter det, men gissar kanske 80-85 nu?

Vill byta gummi för att förbättra precisionen ytterligare lite och jag kommer INTE byta fjäder heller. Jag kommer gå upp till .23 eller .25-kulor för bättre kulbana.
Nej, jag tänker INTE bygga en sugru-hop. Jag är såpass basic att det bokstavligen bara ska vara att slajda på ett nytt gummi tack.

Jag har läst och förstått att många talar sig varma om Madbulls gummi?

Vad innebär 60/70 grader? Jag gissar hårdhet? Vad hjälper det?

H-nub till gummit fortfarande the shizzniz?

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Byta Hop-gummi i en AEG. Vilket?

Inlägg av Kocken149 »

Jag körde madbulls röda med en maple leaf H spacer i en TM uzi jag hade, funka kanon.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Byta Hop-gummi i en AEG. Vilket?

Inlägg av ohman »

Graderna är hårdhet ja, vanliga silikongummi (Guarder genomskinliga t ex) brukar ligga på 50 grader, hårdare gummin brukar ligga på 70 eller mer, Madbulls blå och röda gummin ligger på 60. Det ger en fin balans mellan grepp och hållbarhet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Byta Hop-gummi i en AEG. Vilket?

Inlägg av Genocide »

Byt till ett nytt TM skulle jag vilja säga. Iaf om allt annat är original. TM lyfter kulorna bra på så låg hastighet.

Risken med att köpa nytt är att det inte får plats i huset pga tjocklek på gummit.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar