Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Droopfy »

Edit: Texten nedan är en total tankevurpa! Kollade inte guiden som var länkad först och läste inte noga nog. Frän mod. Skall testas när nya prylarna till pangen kommer.

(Spännande modd, men tappar man inte tätheten i cylindern när man blockerar luftledningshålen på pistonghuvudet som sätter tryck på o-ringen?)
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Krazz
Inlägg: 16
Blev medlem: tor apr 28, 2016 11:39 am

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Krazz »

Down_BSC: Har du kommit fram till något gällande denna mod, jag tycker det ser väldigt lovande ut med en dörrstopp men frågan är ju om det fungerar?

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Mickepicke »

Down_BSC skrev:Innan jag helt kan rekommendera dörrstoppet vill jag köra ett par tusen kulor till
Hur går det med detta? Jag letar sorbothane men detta verkar ju vara en bättre och billigare lösning! :D

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Elestro »

Med risk för upprepning, hur fungerade detta i längden? Sorbo är både krångligt att få tag på en relativt dyrt, dörrstopp, not so much :)
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Krazz
Inlägg: 16
Blev medlem: tor apr 28, 2016 11:39 am

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Krazz »

Jag har tryckt i denna lösning på min M4 nu och det har funkat bra än så länge. Jag satte även ditt en tunn bit mjukare material mellan dörrstoppen och cylinderhuvudet.
Jag har inte spelat jättemycket med den ännu men det har säkert fått en sådär 2-3000 kulor igenom den iaf.

Dörrstoppare a köpte jag på ClasOhlson.

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Mickepicke »

Krazz skrev:Dörrstoppare a köpte jag på ClasOhlson.
Vad är det för dörrstop du köpte? Denna? http://m.clasohlson.com/se/Möbelfot/Pr210044000

Krazz
Inlägg: 16
Blev medlem: tor apr 28, 2016 11:39 am

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Krazz »

Jajjemen.

Sen skruvade jag fast en skruv med mutter igenom den så att jag kunde fästa den i skruvdragaren.
Sen var det bara att sätta snurr och kapa på rätt ställe med en mattkniv.
Jag slipade även till den lite med slippapper på samma sätt.

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Mickepicke »

Och hur blev ljudet? Låter det mycket när pistongen träffar cylinderhuvudet?
Vad använde du för dämpmaterial emellan och var satt du fast dörrstoppet? På pistongen eller på cylinderhuvudet?

Krazz
Inlägg: 16
Blev medlem: tor apr 28, 2016 11:39 am

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Krazz »

Ljudet blev lite dovare.

Om det låter mycket när pistongen träffar cylinderhuvudet är svårt att svara på, det är ju relativt till hur det lät innan och vad jag eller du tycker är mycket/litet.

Det mjuka materialet är liknande liggunderlag. Ingen aning vart det kommit ifrån, bara nåt jag hade sparat på. ;)

Allt sitter på cylinderhuvudet. Är väl inte smart att tynga ner pistongen med en massa onödig vikt!?

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Silikon eller dörrstopp istället för Sorbo mod

Inlägg av Mickepicke »

Nej det med vikten var det jag tänkte på, vissa använder sorbo på pistongongen av någon anledning :)

Skriv svar