Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Supremeshine
Inlägg: 6
Blev medlem: tis aug 09, 2016 6:30 am

Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av Supremeshine »

Jag köpte häromdagen en ny motor, nya kuggar, cylinder och huvud, pistong och en high torque-motor. Jag fick hjälp med att välj ut samtliga delar av Mattias på Striker Airsoft. Igår skulle jag montera alla nya delar men nu dubbelmatar bössan i auto-läge och fungerar inte i semi! Jag har kollat igenom i princip alla trådar som har med dubbelmatning att göra men det känns som om jag inte har fått rätt läge på motorn. Sen upptäckte jag att kuggen på motorn tog stryk när jag hade provat min nya setup! Kuggen på originalmotorn är något större i omkrets också. Har detta någon betydelse eller är det bara att skruva in motorn längre?
Tacksam för hjälp eftersom jag är helt novis när det kommer till airsoft men jag vill ändå kunna fixa detta själv!

Jag har provat med olika mag dessutom!

Bössan är en Specna Arms SA A03 M4.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av Marcules »

Ja slits kuggen så måste du justera motorn. Dubbelmatningen beror troligen på något annat, kanske att den nya kuggen inte drar tappet platen tillräckligt långt bak. Jämför sector gearen och se om utbuktningen ser lika stor ut.
-:Skogsfrisk:-

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av livewire »

You could try a sector gear delay chip

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/dre ... on-2-22130
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Supremeshine
Inlägg: 6
Blev medlem: tis aug 09, 2016 6:30 am

Re: Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av Supremeshine »

Fråga mig inte hur men jag har fått bössan att fungera i semi-läge. Men det är inte varje gång jag trycker av i semi som det fungerar! Börjar bli tokig! Jag bytade tillbaka till originalmotorn samt kuggar och allt annat som var original! Samma sak. Bytade därför ut alla delar till dom nya uppgraderade igen.
En grej som uppstod nu är att bössan låter som om att batteriet är slut, typ. Den är inte lika rapp som den var innan! Man kan också se att pistongen går fram och bak en extra gång efter jag tryckt av en salva.
Jag har provat alla mina nyladdade batterier men samma sak uppstår!

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av Maercosh »

Har du kvar den föredetta nozzlen? Kolla längden på den och mät den nya, din nya kan vara för kort. Det problemet har jag och är ett helvete att hitta rätt längd på nozzle.

Supremeshine
Inlägg: 6
Blev medlem: tis aug 09, 2016 6:30 am

Re: Problem med motor/växellåda Specna Arms M4

Inlägg av Supremeshine »

Jag har ingen ny nozzle!

Skriv svar