Bästa MP5SD?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Osnaz
Inlägg: 69
Blev medlem: mån nov 24, 2014 9:43 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av Osnaz »

Tack:-) Är här någon som har en Cyma 041 MP5SD? Har fått olika uppgifter om vad det är för pipa på den. Taiwangun och Röda Stjärnan uppger 6,04 medan Strikerairsoft säger 6,08. Har även tittat på Classic Armys MP5SD3 men gillar inte dess "gamla" pistolgrepp

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av kevin94 »

Har Cyma steppat up gamet?

Jag kommer ihåg när man va lite mindre att cymas bössor va rent skit, typ billiga platkuggar i gearboxen, sköt sisodär 60m/s med 0.12bb.


Är intresserad och höra om dom har ryckt upp sig lite och kanske har bra bössor.
Men annars så kan man aldrig gå fel med en classic army mp5:a, ren kvalitet men dock säkert lite dyrare :)

Osnaz
Inlägg: 69
Blev medlem: mån nov 24, 2014 9:43 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av Osnaz »

Jag har en Cyma 045A och den är jag toknöjd med. Mycket stål och den har aldrig svikit mig. Har haft den i snart 3 år. Mina dyrare bössor har jag haft problem med men inte Cyman. Mycket därför jag är intresserad av Cyman som MP5. Bad Röda Stjärnan ta kontakt med leverantören ang MP5:an Cyma har och de sa att pipan är 6,04 mm

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av JonathanRL »

kevin94 skrev:Har Cyma steppat up gamet?
För att citera mig själv:
Jag kommer än idag ihåg min första CYMA. Främst för att det var det första airsoftvapen jag ägde. Det var deras infernaliskt usla LPEG G36C och jag köpte det på tradera för en femhundring. Det var vad CYMA var när jag precis hade börjat med sporten, de tillverkade usla bössor som folk på Tradera satt och månglade ut till minderåriga och icke-pålästa. Bössan testades en gång, såldes sedan vidare i ren irritation över dess uselhet. Fick långt mer för den än vad jag gett tack vare att jag hade försynen att ta en ny bild på den.

Den här lilla historien anser jag nödvändig, för det är väldigt imponerande att se vilken tvärvändning CYMA gjort inom Airsoft. I dagsläget skulle jag utan tvekan köpa många av CYMAs bössor i den mån de höll mitt intresse och är det någonting som håller mitt intresse så är det allt som är gjort av Heckler and Koch och framför allt deras flaggskeppsprodukter MP5 och G36.
CYMA är i min mening det främsta valet om man ska köpa en billig AK eller MP5 som håller hög kvalitet.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av kevin94 »

Okej, kul att det har hänt lite :)

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av Callahan »

Bild

Min Cyma som jag hade en kort period!
Riktigt stabil men finishen var inte helt 100 men för pengarna så är det helt ok.
Lite het för CQB dock så orkade inte trimma ner så sålde!
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Osnaz
Inlägg: 69
Blev medlem: mån nov 24, 2014 9:43 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av Osnaz »

Har precis inhandlat både en Cyma MP5K PDW och en Cyma MP5SD6 EBB och är toknöjd. letar dock efter ett fäste till ljuddämparen så att jag kan fästa antingen lampa eller laser men stört omöjligt att hitta någonstans

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av G-Enis »


Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Bästa MP5SD?

Inlägg av Callahan »

------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar