Vilken rail-längd bör jag ha?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

Vilken rail-längd bör jag ha?

Inlägg av SaimoN_ »

Hej,

Äger en Cyma M4 (cm.002) och ris-handtaget glappar nåt fruktansvärt. Är väl ett relativt vanligt fenomen bland M16/M4-modellerna kan jag tänka. Men istället för att göra nån "hemmafix" för att få handguarden att sitta bättre så har jag sneglat på Madbulls MK18/Lite Daniel Defense/DD-rail.

Men till frågan, vilken längd på railen bör jag då ha? Vilken är "standard"-längden på ytterpipa samt handtag på en M4? Jag har letat runt lite men olika källor säger olika saker?

Just den bössa jag har kom nämligen med en modulerbar ytterpipa som kan justeras mellan "full" längd och CQB.

Vet att det är inch-systemet de flesta rails går efter, men jag önskar alltså finna den rail-längd som passerar triangelsiktet (som jag isf demonterar) och når precis fram eller lite längre än flashhidern/flamdämparen när ytterpipan är "full"-längd. Ska användas ihop med ljuddämpare som ser integrerad ut med railen, tänk er lite MP5 SD-stuk.

Är det 12 inch? 9 inch? Blir osäker.

/Tack för förhand

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Vilken rail-längd bör jag ha?

Inlägg av The_Hitchhiker »

Hej jag har en likadan bössa som dig, cm002 min frontrail glappade också så jag bytte den innan den sett sitt första spel. Original ytterpipan är 10“ så om du vill att den ska sticka utanför så kör på en 9"! Det jag gjorde var att köpa en 12" Keymod rail så jag kunde få plats med en ljuddämpare som skruvade på(annan flammdämpare) alltså mp5 stuket du var efter.

Sen är väll pip adaptern drygt 10cm

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

Re: Vilken rail-längd bör jag ha?

Inlägg av SaimoN_ »

The_HitchHiker,

Super! Då ska jag kolla upp det. Tack för snabbt svar! :)

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Vilken rail-längd bör jag ha?

Inlägg av Marcules »

Det här är egentligen väldigt lätt googlat, men iaf, jag har inget bättre för mig. Standard längden på en M4:a är 14,5" dvs 370mm.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar