Bästa plastpistongen just nu?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Skepparn

Bästa plastpistongen just nu?

Inlägg av Skepparn »

Enkel frågeställning: vad har ni för favoritplastpistonger nu när elements genomskinliga inte går att lita på längre? Har ni någon modell som verkligen tål allting och ni litar på till 100%? Jag hade alltid elements i allt förr så jag har ingen aning, och nu har jag bara dream armys med metalltänder.
Jobbar på Röda Stjärnan

Carnated

Re: Bästa plastpistongen just nu?

Inlägg av Carnated »

Azimuth utan tvekan. Svåra att få tag i stundvis. Men damn vilka grejjer. Materialet är mjukare och mer flexibelt en de flesta på marknade. Den tål därför mer vibrationer och stötar. Jag har varit med och testat och göra dom platta i skruvstäd, slå med hammare för fulla muggar och kört i både hispeed setuper och tung fjäder. Det som händer är att man får böjja tillbaka formen och det syns inget bevis på misshandeln. Skiten tål skit helt enkelt!
Senast redigerad av 1 Carnated, redigerad totalt 0 gånger.

Jokk

Sv: Bästa plastpistongen just nu?

Inlägg av Jokk »

Har hört att CAs gula pistong ska vara rätt bra. Har dock inte provat själv. Men funderar på att prova när utlånings bössan rasar.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Bumpis! Hade varit kul med lite fler svar. Det är ju ganska ofta man måste rekommendera en pistong, och det var så bekvämt förr med element (:
Jobbar på Röda Stjärnan

Welle

Inlägg av Welle »

elements plast pistonger, även dom med plast och metalltander halv/helvägs, verkar tillverkas i lite hårdare och "sprödare" plast. Dom spricker och går sönder lätt.

Jag har rotat fram mina gamla A&K/ Dboys plastpistonger. Dom duger gott till att ha upp till m130 fjädrar i. Som fler säger, sikta på dom som är lite segare i plasten.
Vet att Modify är av en sån sort
Denna funkar oxå
http://www.rsov.com/product.php?langId= ... 2&cateId=0

Classic Army pistonger och särskilt den gula skulle jag inte ens ha en 90 bössa. Mycket vanligt att dom går av längst bak

Det enklaste alternativet är ju annars att alltid köra på en pistong med metalltänder
Lite finare, lite bättre

Kalle

Inlägg av Kalle »

Jag slängde i UFC/SHS blå genomskinliga i min primary i våras och det verkar va bra skit. Rof på 17-19/s beroende på trim (M90-M110-M120, kör M110 i 125m/s), har väl gått en 10-12-13k nånting genom den nu och pistongen ser fortfarande ut som ny.
Köpte dem från ehobbyasia men en länk från evike får duga för att visa vilken. Finns med fler ståltänder också. Jag kan inte helhjärtat rekommendera den ännu eftersom jag inte skjutit så många bulor genom bössan, men det ser lovande ut iaf.
http://www.evike.com/product_info.php?c ... 301b9a1b98

Fråga mig inte vad skillnaden mellan UFC och SHS är. Vad jag kan se så är det exakt samma produkter bara att olika ÅF använder olika varunamn, typ som om UFC rebrandar SHS-delar. Det gäller inte bara pistongen utan även cylinderhuvuden, nozzles, pistonghuvud osv.
Jag vet att UFC tillverkar en del magasin åt Ares som säljs löst under namnet UFC, men om man kan dra paralleller mellan detta och andra produkter vet jag inget om.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Någon som vet nåt om PJ-pistonger?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Jag passar på och avråder från alla elementpistonger i nuläget. Förr hette det enligt mig att genomskinlig var bäst, men orange och röd var sämst, men nu är alla element dåliga. Om det inte var tillfälligt dåligt material i den genomskinliga ett tag iaf, men jag köpte 8st genomskinliga i våras eller nåt som var skit allihop.
Jobbar på Röda Stjärnan

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag kör med modify high speed pistong på 120 fjäder och jag är toknöjd med den pistongen.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Har använt systemas pistonger ett litet tag, senast en Area 1000. Funkade riktigt bra under lång tid. Byttes ut under genomgång efter ca 15000 skott då halva tänderna ätits ned.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Skriv svar