Motorn snurrade till.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Motorn snurrade till.

Inlägg av MRV »

Som topic lyder. Skulle prova bettan idag. Skulle dra iväg ett skott så snurrade bara motorn runt.

Insåg att det inte var någon bra grej. Öppnade och insåg att motorn hade glidit lite längre ner i gripet då jag har bytt till ett snipergrip (verkar som den har större utrymme att röra sig med).

Så kollade jag in i gearboxen och se lite flisor där. Har aldrig öppnat en gearbox. vad bör jag göra? tänkte ändå lämna in den på striker för en drop in lösning.

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Motorn snurrade till.

Inlägg av Kalle »

Ska du lämna in den är det väl bara att be dem kolla på det åt dig.
Vad för sorts flisor är det du ser? Små vassa metallbitar? Plast? Barr? Och var ser du dem?
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Motorn snurrade till.

Inlägg av MRV »

Det ser ut som kuggen på motorn har "slipats" av och det är dom metaflisorna som har kommit in i gearboxen. :/

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Motorn snurrade till.

Inlägg av Kalle »

Ok låter som om du behöver ny motorkugg (pinion gear). Vad som har hänt är att den har legat för långt ifrån kuggen den ska driva (bevel gear) och inte fått grepp, då slirar den och resultatet blir nedslipade eller avslagna tänder på ena eller båda kuggen.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Motorn snurrade till.

Inlägg av MRV »

Exakt så ligger det till! :)

Känns jävligt slitet då jag inte fick med en del till snipergripet som tydligen ska trycka in motorn... mailat taiwanguyn ang det. Får hoppas på någon form av komp från dom.

Skriv svar