KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Re: KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Både RS och Echons ben är i Aluminium men huvudena skiljer sig åt då RS huvudet är gråfosfaterat stål medans Echons är av något sunkigt potmetal, mattlackat svart.
Fantastiskt projekt! Otroligt kul att se - vackert blir det också! Skulle det vilja sig så att du tröttnar på bössan (gud förbjude!) så kan jag nog allt befria dig från den
Nej, men man blir ju inte litet sugen på att göra något liknande själv; törs man fråga var du hittade alla originaldelarna till MAG58:an, och då i synnerhet träkolven?
Nej, men man blir ju inte litet sugen på att göra något liknande själv; törs man fråga var du hittade alla originaldelarna till MAG58:an, och då i synnerhet träkolven?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar
Jo, de har jag köpt av en pensionerad belgisk militär så tyvärr inte mkt till hjälp är jag rädd. Tyvärr finns det ingen online butik med dessa delar, inte vad jag har funnit iallafall.
Jag hittade en RS bipod online för över 500 dollar...
Hur upplevde du bössan i sitt originalutförande ? Värd sitt pris ?
Och släng upp lite bilder på projektet nu
Hur upplevde du bössan i sitt originalutförande ? Värd sitt pris ?
Och släng upp lite bilder på projektet nu
Näh, njae veaugar inte , inte riktigt än. kanske imorgon.
Äh, nu börjar det närma sig. Äntligen klar med bipoden. Kvar är att montera gasregulatorn och internals till RS unerbeslaget som jag nu även fått köpa och kan därmed dicha Echos underbeslag (fast eg är det hugget som stugget om man jämför dem rationellt (Och rationellt är det ju att bygga en sån här bössa eller hur? ) Och så en lite mer
Äh, nu börjar det närma sig. Äntligen klar med bipoden. Kvar är att montera gasregulatorn och internals till RS unerbeslaget som jag nu även fått köpa och kan därmed dicha Echos underbeslag (fast eg är det hugget som stugget om man jämför dem rationellt (Och rationellt är det ju att bygga en sån här bössa eller hur? ) Och så en lite mer
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Asså.. Jag.. Det.. bara..
Grattis till Sveriges snyggaste 7.62 NATO understöd
Hatten av!
Hatten av!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Beautiful. Simply beautiful.
(var tvungen jag med)
(var tvungen jag med)
"We're surrounded. That simplifies things."
Tackartackartackar och bugar. Lägger upp lite fler bilder inom kort när den är helt färdig med rätt gasregulator
Tårarna vill inte sluta komma! Helt otroligt snyggt!