Sugru Flat hop up

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Nitisk »

Jag har redan sagt det tidigare, men tack Bobba!
Har tyvärr inte haft tid för att modda än.

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av FaniSkogen »

Hur var det sen, måste det till något mer mellan sugru-gjutningen och armen? Själv har jag en skruv istället för en arm som går rakt uppifrån som trycker ned hopgummit i mitt hus.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Nitisk »

Du ska ju ha ditt hop-gummi som du tagit bort upphöjningen på, som annars hade stuckit fram i pipöppningen. Men det antar jag att du redan visste.
Annars är det väl bara tuta och köra(med lite anpassningar och eventuell slipning i framkant av sugrun).

Bobba
Inlägg: 92
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:12 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Bobba »

Varsågod till alla er som har fått sina paket. Bara kul att det kommer till användning :)
När jag slipar mina gummin så vänder jag dem ut och in med en tång. Lite silicon kan underlätta och göra dem enklare att vränga. Sedan sätter jag dem över en pipa och slipat bort kulan med dremel. Sedan tar jag även bort "strängen" som ser till att gummit sitter rakt i hålet då detta inte är nödvändigt längre. Vränger tillbaka, torkar av. När jag sätter gummit över pipan så vrider jag det 90° så att det som sitter ovanför sugru patchen är helt slät och fint. Då slipper man oroa sig för alla eventuella micro misstag man gjorde när man slipade bort "kulan" på gummit.
Kan länka en video på detta när jag kommer hem. Men så gör jag iaf och det känns som en bra sak att göra :)

EDIT:Hittade videon där Hunterseeker5 visar hur han gör/rekommenderar att man gör när man ska slipa gummit, enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=09xomaDY ... hYEG7SlSCb
Drakon Yastreb

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av PerceptIon »

Har precis provskjutit min sugru pipa! Går som faaaan, först gick det lite väl dåligt men visade sig att innerpipan satt upponer ._.
Angående det här med att slipa bort bulan på gummit klippte jag bara bort den biten med bula på, funkar fint trots hålet!

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av FaniSkogen »

Men blir detta verkligen flat hop? Är inte detta R-hop?

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Vaksai »

En fråga till er som gjort denna mod, måste man använda allt sugru i förpackningen efter den öppnats?

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Lazt »

Ja, det härdar automatiskt.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Vaksai »

Äsch då, måste hitta något att göra med det som blir över då...

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Crapgame »

hur många är det som slipar läppen som ligger mot nozzeln/GB hållet? hur mycket ska man slipa den läppen?

Skriv svar