Fasta riktmedel till cyma cm048

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lajjvo
Inlägg: 36
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:25 am

Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av Lajjvo »

God afton

Under helgens äventyr bestämde sig bössan min att den var lite för framtung, varpå främre siktet helt enkelt lossnade från pipan och försvann i den Dalsländska terrängen. Jag söker därför ett nytt främre sikte samt även det bakre som länge glappat och varit löst.

Jag har hört att Dboys ak-delar skall fungera bra, men är det någon som vet säkert? Har även hört att delar till LCT-kitt skall passa, men de kostar ju en slant. Hur ser det ut med RS delar förresten, kolv och handskydd brukar ju passa efter lite mindre modifikation.

Tack på förhand
/Lajjvo

Fabbriank
Inlägg: 61
Blev medlem: lör aug 18, 2012 12:28 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av Fabbriank »

LCT passar inte rakt på utan man måste fila ner ca 2mm på pipan där där delarna ska sitta, man måste även fila ur spåret där sprintarna sitter för att LCT's ska passa. Men det är värt pengarna och besväret imho.

Lajjvo
Inlägg: 36
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:25 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av Lajjvo »

Wunderbar, mycket lättare att ta bort material än att lägga till. Då ska jag ta och beställa ett främre sikte omgående!

Stort tack för svaret.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av rike »

Är det detta frontsiktet som nämns ??
Bild

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

Lajjvo
Inlägg: 36
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:25 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av Lajjvo »

Det var det sikte jag tänkt beställa.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av rike »

Jag får nog ta hem ett liknande för ett av mina är gängan avknäckt på, cyma har gjutgods som är sprödare än frigolit.. :-(

Lajjvo
Inlägg: 36
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:25 am

Re: Fasta riktmedel till cyma cm048

Inlägg av Lajjvo »

Ja, någon vidare kvalitet är det inte på deras gjutmetall. Mitt sikte gick sönder när det kolliderade med stålramen på ryggsäcken vid packning på. Fantastiskt!

Skriv svar