Magasin som inte passar till 100%

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
yohasses
Inlägg: 63
Blev medlem: lör aug 04, 2012 4:09 pm

Magasin som inte passar till 100%

Inlägg av yohasses »

Okej, köpte 5 Tokyo Mauri magasin till min cyma m14 som var lite av ett wildcard.

De fungerar förutom att magens "Läpp" "flärp" eller saken som håller ned kulorna inte åker tillräckligt långt bak då man stoppar in magasinet.
DVS. brunnen eller röret som trycker bak denna flärp är för kort.

Tänkte höra om någon hade en idé på hur man kan lösa detta? Innan jag börjar med fulmodd dvs.
Min tanke på fulmodd är att tar ett några mm längre plasrör, kapar det till önskad storlek samt limmar fast det över det existerande röret.

Tacksam för svar/hjälp!
Marcus Hansson

KamiFisk
Inlägg: 21
Blev medlem: mån aug 13, 2012 11:50 am

Re: Magasin som inte passar till 100%

Inlägg av KamiFisk »

Lätt som en plätt bara att fila ner flärpen lite försiktigt. Gjorde samma sak med mina king arms magasin. Funkar mycket bra.
Man får dock testa sig fram lite grann så att man får något som passar bössan bra.

Åkesson
Inlägg: 15
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:46 pm

Re: Magasin som inte passar till 100%

Inlägg av Åkesson »

Fila på flärpen kommer bara öka dina problem, så låt bli det.
Jag hade samma problem med min JG HK416 och mina Pmag.
Jag lyckades först lösa det genom att limma fast en liten metallbricka längst ner på hopup-röret, en bricka med samma yttre och inre diameter som röret själv, detta gjorde så att flärpen trycktes tillbaka längre än innan, och då flödade kulorna fritt.
Detta höll dock inte så länge, så köpte mig ett nytt hopup-hus, där röret var lite längre och lite bredare.
Annars har jag ingen bra idé, satt och funderade länge på detta jag med när problemet först uppstod för mig.

KamiFisk
Inlägg: 21
Blev medlem: mån aug 13, 2012 11:50 am

Re: Magasin som inte passar till 100%

Inlägg av KamiFisk »

Saken är den att Cyma M14 egna magasin har mycket kortare bit som håller tillbaka kulorna.
Men att lägga till något funkar nog lika bra.

Skriv svar