mp5 sd6

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
bigdaddy
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jul 02, 2013 7:17 pm

mp5 sd6

Inlägg av bigdaddy »

Tjo. Har köpt en mp5 sd6 cyma ebb. Nu undrar jag om jag kan göra om utförandet till en vanlig mp5 med ficklampa. Finns det några andra moddar man kan göra? kan man byta gearbox till en ics eller kan man bara ha det som redan finns i den?.
the diffrence between men and boys is the price on their toys..

Rythm
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: mp5 sd6

Inlägg av Rythm »

1) Ja, byt handguard till en variant med rails (för att kunna montera valfri lampa) eller en med inbyggd lampa. Förslagsvis från Cyma så att passformen stämmer. Förmodligen måste du även byta ytterpipa med flammdämpare.

2) Ja, ofantligt mycket. Exakt vad beror på vad du vill ha ut av det. LiPo-batteri med mosfet, Hop-gummi och precisionspipa för bättre verkan. Siktesbas med rail för att kunna montera annat sikte mfl ex.

3) Förmodligen. Men Cyma gör bra prylar så jag skulle inte lägga krutet på det initialt.

bigdaddy
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jul 02, 2013 7:17 pm

Re: mp5 sd6

Inlägg av bigdaddy »

Det som är mest aktuellt är att byta handguard för att kunna köra med och utan lampa. Mosfet är det installerat. Är det ngn som har erfarenhet av egen bössa kring detta med handguard??
tack för svar.
the diffrence between men and boys is the price on their toys..

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Sv: mp5 sd6

Inlägg av ohman »

Du kan också behöva byta innerpipan. Har för mig att cyma sätter i en pipa som går genom hela ljuddämparen på sina sd-modeller.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Grudde
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 09, 2013 10:30 pm

Re: mp5 sd6

Inlägg av Grudde »

Fick du till det? Jag har en sån också men går inte att sätta handrailskittet på den. Måste bygga om så fall. Så jag har precis beställt lösa 1,5 inch rails som jag tänkte skruva fast under främre handtaget och sätta lampa och laser där. Hoppas de blir bra.

Blir inte det bra så är alternativet reflex sikte med laser och jag skippar lampan.

Skriv svar