rödpunktssikte?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

rödpunktssikte?

Inlägg av FabianP »

Någon som har erfarenhet av rödpunktssikte typ ACM E552?
Fungerar det? Att använda utomhus eller bara för "looks"?
Eller något annat sikte med förstoring 2-3x?
Lunar
LosPrimosLocos

klas kalas
Inlägg: 30
Blev medlem: ons maj 16, 2012 1:36 pm

Re: rödpunktssikte?

Inlägg av klas kalas »

jag har ett g&p som kostade lika mycket som de flesta acm, hittade det på röda stjärnan och det fungerar bra enligt mig.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: rödpunktssikte?

Inlägg av ohman »

Har haft både G&P och random ACM sikten av modell 552 och 553. De fungerar utmärkt både för inomhus- och utomhusbruk. G&P siktet hade mindre ghosting och större variation i ljusstyrka än ACM-modellen, men båda fungerar utmärkt i mitt fall. Dock skulle jag inte rekommendera ACM-siktet till en GBBR då det är lite känsligt för stötar/rekyl.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Spexxi90
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:09 pm

Re: rödpunktssikte?

Inlägg av Spexxi90 »

Hejsan och hallå!

Känner att jag kan inflika lite här. Personligen använder jag ett styck Trijicon ACOG 4x zoom, som kostade mer än vad min bössa gör.
Då jag spelar som "skytt/kanonmat" leder detta sikte oftast till att jag inte behöver vara "längst fram i ledet" utan jag får ett övergripande synfält över tillfällen vid strid. Jag har en 407mm 6,03mm precpipa i min bössa och tillsammans med siktet gör det att jag kan allt som oftast sätta semiskott på en 50meter på armar och ben för att ta ut "den där" bakom trädet/stenen/muren eller vad som nu är i vägen. Så sammanfattningsvis så har det hjälpt mitt spelande väldigt mycket.

AEAN
Inlägg: 26
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:36 am

Re: rödpunktssikte?

Inlägg av AEAN »

Många av EOtech kopiorna har ganska dålig ljusstyrka, om det inte är för att du gollar utseendet så skulle jag satsa på en aimpointkopia istället, typ T1.

Skriv svar