Köpråd hk 416

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Redstar
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 09, 2013 3:51 pm

Köpråd hk 416

Inlägg av Redstar »

Tjena, jag har kollat runt efter hk416 och hittade snabbt de billiga på Taiwangun http://www.taiwangun.com/en/bi-hk416-boyi

De är ju verkligen billiga, men ag antar att det är kinakloner av halvdan kvalitet? Hittade en Umarex cqb hos Red Wolf Airsoft som känns mer kvalitativ. Frågan är väl, är den det?

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... EG_CQB.htm
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Köpråd hk 416

Inlägg av Namboy »

Det är två helt olika prisklasser, så ja, Umarex HK416 (vilken jag tror är en rebrandad VFC, kan ha fel dock) är betydligt bättre externt.
Dboys 416 är nog ett bra alternativ om man inte vill punga ut de tre, fyra tusen man får ge för en brand spanking ny VFC/Umarex. Efter lite internt samt externt pill
kan en Dboys nog vara riktigt bra.

F.ö. bör du kika på Säljes här på forumet; har sett ett flertal VFC HK416 säljas relativt billigt. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Köpråd hk 416

Inlägg av Prospero »

Stämmer vfc är umarex licensierade och bästa kvalitet externt. Internt är de helt dugliga men på sikt uppgraderar man dem om man är lite seriös och har ambition. Hellre en bra beggad vfc än en ny D-boy och då mest för finishen och att den har korrekta markings. Vill du gå längre... FCC 416 för ca 20k är ett bättre alternativ.. Välkommen till TW träsket
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Redstar
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 09, 2013 3:51 pm

Re: Köpråd hk 416

Inlägg av Redstar »

Namboy skrev:Det är två helt olika prisklasser, så ja, Umarex HK416 (vilken jag tror är en rebrandad VFC, kan ha fel dock) är betydligt bättre externt.
Dboys 416 är nog ett bra alternativ om man inte vill punga ut de tre, fyra tusen man får ge för en brand spanking ny VFC/Umarex. Efter lite internt samt externt pill
kan en Dboys nog vara riktigt bra.

F.ö. bör du kika på Säljes här på forumet; har sett ett flertal VFC HK416 säljas relativt billigt. :)
Ja, Joki säljer en riktigt fin vfc billigt, tyvärr har jag inte råd just nu... Det svider;)
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

Skriv svar