Motor passar inte i M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
afe
Inlägg: 10
Blev medlem: mån sep 30, 2013 5:28 pm

Motor passar inte i M4

Inlägg av afe »

Hej, jag har nyligen köpt mig en ny highspeed motor från GFC: Tornado F2 High Speed motor. Det är så att den är aningen bredare än originalmotorn och passar inte i handguarden till min M4 G&G.

Jag har testat dra kablarna på flera olika sätt men det verkar som om det är självaste kuggen som tar i och inte riktigt styrs ner i hålet till gearboxen.

Är det någon som har något tips eller alternativt vet om en handguard det kan passa i?

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Sv: Motor passar inte i M4

Inlägg av themetalpope »

Du skulle ju kunna slipa upp hålet i pistolgreppet lite. Kanske får ta lite i gearboxen med.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Motor passar inte i M4

Inlägg av Stygge »

Varit med om att "kragen" på motoraxeln är för bred för att passa i hålet i handtaget. Löses med att man borrar/filar upp hålet en mm eller så. Tar du bort handtaget och försöker trycka igenom motorn uppifrån så ser du direkt om detta är problemet.

afe
Inlägg: 10
Blev medlem: mån sep 30, 2013 5:28 pm

Re: Motor passar inte i M4

Inlägg av afe »

Har testat nu att motorn går ned i pistolgreppet så det verkar vara gearboxens hål som inte riktigt är helt centrerat eller för litet. Frågan är dock om motorkuggen kommer att komma in snett och inte passa riktigt rätt om jag filar upp hålet i gearboxen.

Jag får titta lite närmare när på det när jag har mer tid :)

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Motor passar inte i M4

Inlägg av Kalle »

Borde inte vara något problem. Om din gamla motor inte kom in snett så gör inte den nya det. Det är ju inte hålet som bestämmer motorns vinkel.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Skriv svar