Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Dantheman »

Hejsan allihop. Då jag var uttråkad en dag och surfade rundor på nätet så kom jag över en guide som visar hur man fyller sina magasin, vapen markeringar mm med vax kritor
så då tänkte Jag att Jag lägger upp det här eftersom att Jag inte lyckades hitta en tråd om det här! :)
Okej så allt du behöver är vaxkritor,lite tålamod och markeringar på det du vill fylla i!
Detta görs flitigt av folk på RS vapen och speciellt Glock magasin markeringar så det håller verkligen,

Så för att ta ett exempel på hur man gör, tex siffran 5 som är ganska svår enligt mig. Där behöver du gå upp och ner, höger vänster och i ett kors
med kritan för att få i vaxet ordentligt i markeringarna.
men annars är det bara att testa sig fram tills man får det rätt! Ta ett kort, Tex id/bankkort. Helst inget du använder då det kan vara lite svårt o få väck färgen.
Skrapa upp o ner, Sida till sida och huller om buller på vissa bokstäver/siffror tills du får det rätt. Sedan "polerar" du vaxet när du är nöjd med hur markeringen ser ut. till detta fungerar en
fiberduk eller en bit tyg bäst, Men papper fungerar bra det också på metall iaf!

Här är lite bilder på hur jag har gjort! :D
Bilden på glocken hittade jag på nätet. Men den visar väldigt bra vilken skillnad det blir! :)
Jag hoppas att detta kan vara till nytta för några Airsofters iaf! 8-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Boogieman »

Snyggt! Vilken krita använde du? Nåt du köpt online?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Dantheman »

Man tackar! :) Nix det är helt vanliga vax kritor som man kan köpa i stort sett överallt. De finns i barn delen haha! :)

Jonaspop
Inlägg: 42
Blev medlem: ons nov 20, 2013 9:14 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Jonaspop »

Har funderat på detta länge, bra guide! :D

MarLin
Inlägg: 89
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av MarLin »

Lite som att krita på bildäcken med andra ord.

Personligen kan jag tycka det blir väldigt mycket airsoftpistol över det, orginalvapnet har ju inte vita markings.
Men så är jag petig med markings också.

Fulaste som finns är ju as pistoler som inte har markings alls.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av kreator »

Stiligt! Dock så får jag kräkkänslor när jag ser exempelvis en stdglock som fått sig vita markings. Slänger mina ksc orgmantlar med vita markings och köper eftermarknads för att få motsatsen xD

Passar sig i min värld bäst på racepikkor/hypermodernt a XDM samt pimpade two-tones.

Dusta med ökenfärg för att sedan smeka av med en trasa är mer korrekt i min lilla värld :)
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Dantheman »

Smaken är som baken, Split! Nu har ju inte jag en Glock själv eller en picka där jag har fyllt i med färg. Förutom gamla springers för att testa. :)
Men denna guiden är dock för folk som faktiskt vill highlighta sina markings. Typ som safe, semi och auto på sina AR15 modeller eller vilken som helst för den delen.
Bara för att det inte nödvändigtvis är ifyllt från fabrik på RS vapen hindrar det inte folk från att fixa det på sina vapen! :)
Sök på Youtube efter nail polish mod eller krayon mod så kommer ni se att det används flitigt! :D

Sen om du vill ha svarta markings istället är det ju bara att använda svart nagellack eller krita istället för att slänga fina mantlar ;)
Se dock till att använda nagellacks borttagning utan Aceton om nån får för sig att göra det!

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Genocide »

Detta är ett gammalt knep vi körde när jag var gravör.
Annars är det cellulosa färg som gäller för hållbarhet.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Paxz »

Själv har man kört med vanlig tipp-ex för markings. Inte svårare än att dra över penseln över det man vill fylla i och torka bort överflödet med en våt trasa.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Färga dina Vapen "graveringar" ! :)

Inlägg av Dantheman »

Aha okej där ser man! Det ska genast kollas upp det här med cellulosa färg. har du något fint och visa upp som Du graverat? :)

Paxz. Men tippex finns väl ändå bara i vit färg? Förstör ju syftet lite med, Tex Safe,semi och auto som man gärna använder rött till. Om det nu inte finns i fler färger så klart!
Men det ska även testas det hehe. :D

Skriv svar