skicka vapen med posten. hjälp.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Necronomica »

Har någon här några bra tips när det gäller att skicka sina sålda vapen med posten? Typ: måste man paketera dem själv eller gör posten det åt en? Lite allmän info helt enkelt :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

vakuum
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 03, 2012 10:54 am

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av vakuum »

Du måste slå in i paket själv, posten har paket i två storlekar men svårt att tänka mig att ett gevär skulle få plats, lättaste är att skicka i samma låda vapnet kom i, bara att slå in i papper lite diskret och sedan skicka

Sen tror jag stämningen inte skulle bli så bra om man kommer in på sin ICA med ett vapen i hand...

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Seraph »

Posten skickar inte vapen, du får skicka med Schenker istället (www.privatpaket.se). Och ja, du måste paketera själv.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Senil »

Dessutom så är posten lite kinkiga på att skicka vapen (om dom vet om det dvs.) så packa själv. :)
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Necronomica »

Ah okej. Vad gör jag om mitt vapen är för stort för max gränsen på schenker?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

ADAM
Inlägg: 250
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:55 am

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av ADAM »

Packa in allt i ett fint brunt paket och lämna in på ett DHL servicecenter. Gränsen är typ 150cm.
Problemet med posten är att de använder regeln om att inte skicka "vapen" som ursäkt för att inte ge ersättning om något skulle gå sönder. Dessutom är de riktigt mycket dyrare
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av nox_umbra »

går det inte att skruva isär i mindre delar? annars kan ju bussgods vara ett alternativ att skicka med.
Jag brukar skruva isär vapnen så dom blir så små som möjligt, och hamnar paket storleken på 77cm så skriver jag 70 cm när jag beställer fraktsedeln. Har inte blivit nekad till att skicka några paket pga längden än.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Bloodneed »

omoget svar comming: posten är cpskadade så länge du inte berättar att det ligger ett """""""VAPEN""""""" i paketet kommer det fram, har skickat och mottagit över 30 vapen utan problem
CTR EP3 Championship White, nuff said

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av Dark Fox »

Kanske väcker en död tråd, ber om ursäkt isf. Men enligt svenska jägarförbundet så började posten skicka vapen igen den första september 2010.
Vettefan om det innebär att vi kan skicka AS-bössor men det borde ju ses som samma sak, eller om det bara gäller vapenhandlare/smeder m,m?
Delskapare av Airsoftpodden

björnä
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 08, 2012 2:45 pm

Re: skicka vapen med posten. hjälp.

Inlägg av björnä »

jag har inte haft problem med att skicka bössor med posten.

slå bra in allt ordäntligt och sen skicka iväg det.

Skriv svar