G36 Gearbox v3 2rds burst på semi läge.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Darki90
Inlägg: 21
Blev medlem: fre maj 02, 2014 4:34 pm

G36 Gearbox v3 2rds burst på semi läge.

Inlägg av Darki90 »

Hejsan.

Har fått ett oväntat problem då jag byte avtryckaren på min g36 med jing gong v3 låda.
Efter jag byte så gick vapnet ibland att köra i semi på semi som det ska va men ibland kunde den gå till att köra 2 rounds burst 3-5 gånger innan den sen kom till semi igen sen började den bara om samma vissa.
Va kan va ett typiskt fel?
För avtryckarna ser identiska ut(Deep Fire). kan det va Cut off lever som bråkar eller Switch Assembly tänkas?

Tack på förhand :D
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]

https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: G36 Gearbox v3 2rds burst på semi läge.

Inlägg av Packe »

Jag lägger min röst på i huvudsak din cut of lever, så börja kolla den.

Men skulle även kunna vara din SA som du sa, att den ex inte glider tillräckligt bra för att kunna reseta triggern.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: G36 Gearbox v3 2rds burst på semi läge.

Inlägg av Wrim »

Köpte nyss en begagnad g36 från Vapenbutiken som har använts för uthyrning och jag har också haft selector-problem med JG gearbox, dock V1.
Avtryckaren körde emot nånting där inne och bössan ville inte skjuta alls, så jag skrev till Adam på Vapenbutiken som sa:

"De gånger den strulade brukade det hjälpa att försöka trycka in avtryckaren lite hårdare / lite snett samt att knacka lite på sidan av kroppen. Jag tror att det är selectorplaten som strular så rekommendationen är att plocka isär gearboxen och kolla skicket på de interna delarna."

Det enda jag gjorde för att lösa selectorproblemet var att rucka på de delar som styrs av selector-switchen, behövde inte öppna den ens!
Dock gjorde jag det med batteriet insatt så jag kunde kolla när den började funka och jag vet inte hur bra det är ur säkerhetssynpunkt.
Inte direkt nån vetenskaplig lösning, men om inget har gått sönder kanske det räcker med en liten justering.
Hoppas det kan vara till nån hjälp.

Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: G36 Gearbox v3 2rds burst på semi läge.

Inlägg av Wrim »

Nej, jag har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig, trodde det var V1 eftersom den är gammal.
Stod inget i produktbeskrivningen så det enda jag vet är att det är JG.
Men jag kan bifoga en bild och visa vad det var jag justerade.
Bild
Den andra sidan är bara fjäder och går inte att justera utan att öppna gearboxen.
Bild

Skriv svar