FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av Majoren »

Vi kan börja med att påpeka att det kommer till tull allt utanför eu. Alltså blir det en rätt saftig tullkostnad om du köper från ehobbyasia. Angående vilket märke du känner att vill satsa på är i princip vad din budget håller för.

FYI: du har länkat både scar l och scar h. Scar l tar vanliga m4 magasin medans scar h tar andra magasin.

WE: har nog bäst kvalité av dom du länkat dock kan det vara svårt att få kontakt med WE om du får problem. Dock om du är något så teknisk av dig och kan följa anvisningar på youtube och fråga och söka hjälp här så kan du lösa de allra flesta problem själv!

Cybergun: nu vet jag inte exakt hur det är med den modellen men cybergun har ett dåligt rykte av att ta andra "budget" tillverkares vapen och sätta på sitt märke och sitt pris.

Boyi/dboys: är båda rätt likvärdiga och är förmodligen helt ok externt och går som en klocka så länge du inte börjar pilla internt. Båda är kinamärken som HAR vart dåliga men som har blivit mycket bättre de senaste åren. Bästa pris för ett vapen enligt min åsikt!

Om du inte är nöjd med precisionen från fabrik så är det nog enklast att uppgradera i efterhand. Oavsett vilket märke du satsar på så kommer det nog inte en oerhörd skillnad mellan dom.
Senast redigerad av 2 Majoren, redigerad totalt 0 gång.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

skogsmus
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 01, 2014 8:25 pm

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av skogsmus »

Jo den är å fin. Kände på en scar och tyckte den var skön så jag kör med en sån tror jag.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av Callahan »

https://www.youtube.com/watch?v=YCif-4bbYcQ

https://www.youtube.com/watch?v=_BPWXaObUzs

Enda Scaren om man läser denna meningen!
Vill ju naturligtvis ha bra kvalit. bra känsla i material och bra precision.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av Swalas »

Om du ska på med en ACR stock så är det nog bara WE GBBR som det kommer fungera på.
Deras AEG kanske det fungerar på men då måste du dra om alla kablar, då batteriet sitter i stocken som du tar bort.

som jag förstår det så
Cybergun Scar L sportsline är CA
Cybergun Scar L Prolone är VFC

Boyi/D-Boys scar L är en kopia på CA
Boyi/D-Boys scar H är kopia på VFC

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av KingPanda »

Är det tillåtet på stora spel, att ha en scar-h som DMR ? Borde vara det, då den körs så på riktigt, för det är väl inte enbart utgångshastigeheten som gör det godkänd som DMR, måste väl vara " rätt " vapen också, så som sr25, m110, SVD, m14 ebr... osv ?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av Twist »

Det varierar lite från arrangör till arrangör hur hårt det är men det är ett vanligt förekommande krav att vapen i semiklasserna ska se ut som verkliga skarpskyttevapen.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Leviathan
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jan 30, 2017 7:30 pm

Re: FN SCAR! Men vilken tillverkare?

Inlägg av Leviathan »

Har en Scar L, från Tokyo Marui, bättre tillverkare går ej att hitta, fick höra fårn en bekant att TM är de enda som har fått ritningarna från Fabrique Nationale de Herstal för Scar:en.

Skriv svar