ak4/g3a3

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
R Jansson
Inlägg: 20
Blev medlem: mån jun 23, 2014 4:48 pm

ak4/g3a3

Inlägg av R Jansson »

Tjena hörde rykten om att g&g skulle börja tillverka ak4/g3.
Någon som hört något mer om detta? :)

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av TwinkleDew »

JG gör ju en som är helt ok annars. Kanske inte några externals att skåla för dock.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

R Jansson
Inlägg: 20
Blev medlem: mån jun 23, 2014 4:48 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av R Jansson »

Ja har kikat på JGn lite. Men tänkte höra ifall ryktet stämde så man inte köper den och sen kommer en g&g version strax efter ;)
Eller finns det andra G3or har bara hittat JG.

Takolander
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:42 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av Takolander »

JGs G3:or är OK out of the box. Jag har två, båda gjorde runt 115m/s från början och fungerade OK på upp till 50m.
Bytte pipa (inte tajtare, bara lite finare och nån cm längre, borrade upp lite i flamdämparna så de kom igenom) i båda samt hopupgummi och nu gör de 119 resp 120m/s och jag kan lätt wasta på folk på 60m med dem.

KAs plastmagg fungerar finfint och bössorna...ja de är i PLAST men det stör inte mig ett skvatt, de blir riktigt skoj att ha med ute i bushen. Sen om du är lat som jag kan du ha 8,4V Nicd-tegelsten i kolven. Jag kör med 3600mAh-batterier och de får plats utan problem. Såna tegelstenar fungerar i alla väder och i flera timmar (eller dagar? who knows). Beställ också oldschool vapenremmar från asmc.de så är du typ hårdast i hela världen. Sen kan de andra springa runt med sina barnbössor med rails, lasersikten, optik etc etc...du är ändå coolast ;)

Disclaimer:
Innan hipsterskitstormen tar fart och jag idiotförklaras - Lipo är helt OK också, jag använder såna batterier för bössor där jag inte kan få plats med tegelstenar.
Min Mp40 och STEN måste ha Lipo, samma med min XM177E1 och ett antal Kalshnikovs i min ägo.
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av JonathanRL »

För mer information om JG G3:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=22506

Angående G3:an så kan du alltid inhandla den här och sedan köpa ett RS Handguard. Dessa är mycket billiga.
http://gunfire.pl/product-eng-115219014 ... plica.html
Handguard:
http://www.hkparts.net/shop/pc/HK-91-G3 ... s-c112.htm
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av JonathanRL »

Du kommer behöva fila lite men det är det värt. RS har överlägsen känsla mot JGs.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: ak4/g3a3

Inlägg av 700mb »

Om man då också slänger på G&G metal receiver på en JG, har man då en ganska fin bössa utvändigt?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av ohman »

http://www.airsoftglobal.com/shop/index ... dfimc28ja2
Upper och lower från CA, tror båda är metall.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Sir DDF
Inlägg: 15
Blev medlem: mån feb 17, 2014 9:50 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av Sir DDF »

Alltid kul när det länkas till ens egan trådar ^^ Som de andra har nämnt, och som det står i min Projekt M/59-tråd så passar RS-handguard inte utan modifieringar. Kommer att slänga upp ytterligare en tråd (förlåt :P) alternativt uppdatera min nuvarande när det är färdigt!

För att svara på andra frågor: både JG och CA verkar ha lagt ner tillverkningen av G3or i allmänhet, och Ak4-liknande i synnerhet.

Edit: Gjorde precis som du och köpte RIS-versionen från TWG, handguarden och lädersling från Zib Militaria i Tyskland

Edit #2: Om man ska byta handguard skulle jag inte rekomendera JG098-versionen om man inte är beredd att trixa väldigt mycket. Elen är dragen fram till handguarden där, och tvivlar starkt på att batterierna får plats i en RS-handguard

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: ak4/g3a3

Inlägg av JonathanRL »

Jag vill gärna ha blowback på min G3. Just saying.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skriv svar